Mig milió d'euros per al futur alberg de Campdevànol

Els diners provenen d'una subvenció del Fons Next Generation

Publicat el 06 d’abril de 2023 a les 06:30
L’Ajuntament de Campdevànol rebrà 497.983 euros dels fons Next Generation per a reformar edificis públics amb criteris de sostenibilitat. En aquest cas es destinaran al futur alberg municipal que es vol fer a l’edifici de les antigues escoles del carrer Coll i Bardolet, en ple centre del municipi. El pressupost d’execució és d’1.089.000 mil euros. En aquesta convocatòria s’hi havien presentat una trentena de projectes gironins i la majoria d’ells han estat aprovats tot i que a hores d’ara només set han aconseguit el finançament. Les obres del nou alberg s’hauran d’executar abans del 31 de març de 2026.

[noticiadiari]10/36339[/noticiadiari]
El nou alberg, que ja té l’avantprojecte enllestit, tindrà cabuda per una cinquantena de persones. Pel que fa a la planta baixa, hi haurà els serveis comuns com el menjador o la cuina, i al primer pis és on hi haurà les habitacions i els banys. L’escala actual que hi ha a dins de l’edifici es mantindrà per unir les dues plantes. L’entrada principal serà en un lateral, i a la part de darrere hi haurà un aparcament per a bicicletes i un taller per a aquestes. La planta baixa té un total de 396m2 i la primera planta 351m2.

Pel que fa a la plaça o parc públic que es farà en el que era el pati de l’escola, té un total de 2.000m2 i s’anivellarà amb l’edifici, ja que actualment per accedir a l’antiga escola es fa amb unes escales. També ses suprimirà la tanca que ara hi ha, donant continuïtat al carrer i a la plaça s’instal·laran dues pèrgoles. Per acabar, cal destacar que el cost energètic serà de zero, gràcies a la instal·lació fotovoltaica que s’hi preveu.