La cònsol encarregada del Consolat General de Mèxic a Barcelona, María Teresa Rosas Jasso, va visitar aquest dilluns, 26 de juliol, Sant Joan de les Abadesses per conèixer la vila i saludar personalment l’alcalde Ramon Roqué. Des de un any que les dues institucions han estat en contacte i han treballat telemàticament.
De fet, María Teresa Rosas Jasso ja va participar en l’acte en línia del Grito 2020 que varen organitzar l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, el Consolat de Mèxic a Barcelona i l’associació Mexcat, pocs dies després del seu nomenament.
En la visita la cònsol va poder visitar El Palmàs -l’edifici dedicat a Jaume Nunó-, la seva casa natal a l’actual carrer Comamala i la Font dels mexicans a la plaça de l’abadessa Emma, entre d’altres. Va estar acompanyada d’Adrián Michel Espino (cònsol d’Assumptes Polítics, Cooperació Tècnica i Científica) i de regidors i regidores de l’Ajuntament.
Durant la trobada també es va fer una reunió per continuar treballant en l’edició d’enguany de la Festa del Grito, que se celebrarà el dissabte 25 de setembre, si bé encara no es podrà organitzar una festa com la que s’ha fet tradicionalment, a causa de la pandèmia. El format en el¡ qual es treballa és el d’una possible conferència en línia, l’acte del Grito de Independencia, i un concert, si bé l’estructura de la jornada dependrà de l’evolució de la situació sanitària.
La cònsol de Mèxic a Barcelona visita Sant Joan de les Abadesses
María Teresa Rosas passeja per la localitat i participa en una reunió per organitzar la Festa del Grito
ARA A PORTADA
-
Una batuda de senglar en temps de pesta: «Hem passat d'assassins a herois» Arnau Urgell i Vidal | Hugo Fernández Alcaraz
-
-
Indústria i serveis lideren el creixement econòmic del Ripollès el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
La cuina catalana ja té premi: aquests són els onze millors restaurants que la practiquen Irene Montagut
-
Publicat el 29 de juliol de 2021 a les 11:22
Et pot interessar
-
Municipis
Neix «Plataforma per Recuperar l'Energia» per reconquerir el control de les centrals hidroelèctriques
-
Municipis
La plataforma Stop JJOO lamenta que el Govern destini diners públics a estacions d'esquí privades «per fer neu artificial»
-
Municipis
Un grup inversor planteja construir una central hidroelèctrica reversible a la Baells
-
Municipis
Més de la meitat dels ajuntaments del Ripollès reben ajuda per mantenir la figura del secretari
-
Municipis
Ripoll valida 28 de les 59 propostes presentades als pressupostos participatius
-
Municipis
Ripoll estrena mural de benvinguda
