L'Audiència de Girona ha estimat el recurs contra la sentència del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 1 de Ripoll que imposava a un home una pena de 45 dies de multa -450 euros en total- i les costes del procediment per un delicte lleu d'amenaces a través de Twitter a la líder del partit d'extrema dreta Aliança Catalana, Sílvia Orriols.
En el moment de la denúncia, Orriols va atribuir l'autoria al condemnat, fet que va ser recollit pels Mossos. Després, durant el judici, el jutge de Ripoll va acceptar la tesi sobre l'autor de la piulada. Precisament, l'absolució de l'Audiència arriba perquè considera que hi ha hagut "mala praxi" en no poder identificar l'autor per manca de proves. L'Audiència tampoc entra a valorar-ne el contingut.
Des d'Alerta Solidària, encarregada de la defensa del condemnat, celebren la sentència i asseguren mantenir el seu compromís "per seguir fent front al feixisme dins i fora dels jutjats i tribunals".
El tuit motiu de la denúncia d'Orriols es va fer en el context de la publicació d'una sentència condemnatòria contra una persona per haver agredit l'11 de setembre de 2021 una altra persona d'Aliança Catalana.
L'Audiència de Girona absol el condemnat per un delicte lleu d'amenaces a través de Twitter a Sílvia Orriols
El jutge revoca la sentència del jutjat de Ripoll perquè va atribuir l'autoria de la piulada "sense fer cap comprovació"
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juliol de 2023 a les 11:10
Et pot interessar
-
D'Antònia Font a Guillem Gisbert: aquests són els caps de cartell del Macroclima de Camprodon
-
Mor l'excursionista que va ser arrossegat per una allau de neu a Queralbs
-
Què fer aquest cap de setmana al Ripollès: 16 i 17 de març
-
Una estada de dos mesos i allotjament a Beget per aprendre a treballar en un forn rural: «Volem ajudar a repoblar»
-
Ripoll i Campdevànol ja poden tornar a consumir aigua de l’aixeta
-
Les darreres nevades permeten a Vallter i Núria oferir les millors condicions de la temporada d'esquí