Podrien multar amb 25.000 euros FGC per problemes de seguretat al cremallera

Publicat el 21 de març de 2009 a les 08:20
 
Els fets es remunten amb l'adquisició el maig de 2003 de set nous combois de la companyia suïssa Stadler tant pel cremallera de Montserrat com pel de Núria. Segons CCOO la característica principal d'aquests trens és la falta d'un espai propi de cabina de conducció, ja que el seu disseny només contempla que aquest ocupi la meitat de la part frontal del tren, un espai de treball molt reduït, i que a més no està aïllat dels viatgers. De fet conductors i viatgers queden només separats per tres vidres que no tanquen l'espai. Segons el sindicat això suposa una 'pèrdua significativa de les condicions de treball dels maquinistes', en relació els trens anteriors en servei a Núria des de 1986.

Quasi cinc anys després, el març de 2008, una inspecció de Treball va detectar a requeriment del sindicat aquesta deficiència i la proposta de sanció per a l'empresa pública és de gairebé 25.000 euros. FGC ha presentat recurs a aquesta sanció i explica que disposa de dos informes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de la Universitat Politècnica de Catalunya que conclouen que no s'incompleix cap normativa.