01
de desembre
de
2020, 16:33
Actualitzat:
21:06h
El ple ordinari del mes de desembre, el darrer de l'any i que s'ha celebrat aquest dimarts, ha aprovat dotar d'una subvenció de 60.000 euros a la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya (FPAC) perquè es destini al Museu Aeronàutic de Catalunya, ubicat a l'aeroport de Sabadell. Ho han votat a favor, a més de les formacions que integren el govern municipal, PSC i Podem, Junts per Sabadell (JxS) i Cs i s'hi han abstingut ERC i la Crida per Sabadell.
El primer tinent d'alcaldessa, Pol Gibert, ha presentat aquests diners com una oportunitat per donar continuïtat al conveni signat el 2010 amb la FPAC, que establia atorgar aquest diners i finalment no es van executar. La portaveu de la Crida, Nani Valero, ha assegurat que qualsevol acció sobre l'aeroport ha de passar "per recuperar-lo per a la ciutat, i torni a ser municipal".
Valero ha recordat que l'exalcalde Antoni Farrés el 1984 "va sol·licitar a AENA el retorn dels terrenys i continuem en aquest punt". Per això, ha lamentat "anar posant diners sense un objectiu ni un benefici massa clar per a la ciutat", cosa que, al seu parer, li sembla "una contradicció".
Gibert ha replicat que l'actual equip municipal té un pla per a l'aeroport "i el volem potenciar" i ha continuat, hi haurà més formació, el museu hi portarà visitants i, a més, de l'ampliació d'hangars.
Preservació i difusió de la història aeronàutica
El museu es proposa quatre objectius. D’una banda, preservar el patrimoni històric de l’aeronàutica a Catalunya i de l'altra, difondre la seva cultura de i la història d’aquest sector. En tercer lloc, cooperar en la formació de les noves generacions de persones que treballin en aquesta disciplina. I, finalment, desenvolupar activitats culturals i divulgatives sobre aquest camp.
També es busca incrementar l’oferta cultural sobre l’aeronàutica, ja que no són gaires les col·leccions històriques amb vocació museística que disposin d'aeronaus clàssiques que poden volar.
A Sabadell hi ha tres col·leccions: una que il·lustra l’evolució tecnològica i història de l’aeronàutica a Catalunya, formada per 103 aeronaus, rèpliques d’aeronaus i motors de vehicles relacionats amb operacions de les aeronaus a terra; una altra que complementa els buits cronogràfics de la col·lecció major amb maquetes d’aeronaus i motors, així com equipaments i objectes aeronàutics i, per últim, una col·lecció gràfica i documental, formada per 2.500 elements gràfics com ara fotografies, audiovisuals, revistes, mapes i documents originals.
El primer tinent d'alcaldessa, Pol Gibert, ha presentat aquests diners com una oportunitat per donar continuïtat al conveni signat el 2010 amb la FPAC, que establia atorgar aquest diners i finalment no es van executar. La portaveu de la Crida, Nani Valero, ha assegurat que qualsevol acció sobre l'aeroport ha de passar "per recuperar-lo per a la ciutat, i torni a ser municipal".
Valero ha recordat que l'exalcalde Antoni Farrés el 1984 "va sol·licitar a AENA el retorn dels terrenys i continuem en aquest punt". Per això, ha lamentat "anar posant diners sense un objectiu ni un benefici massa clar per a la ciutat", cosa que, al seu parer, li sembla "una contradicció".
Gibert ha replicat que l'actual equip municipal té un pla per a l'aeroport "i el volem potenciar" i ha continuat, hi haurà més formació, el museu hi portarà visitants i, a més, de l'ampliació d'hangars.
Preservació i difusió de la història aeronàutica
El museu es proposa quatre objectius. D’una banda, preservar el patrimoni històric de l’aeronàutica a Catalunya i de l'altra, difondre la seva cultura de i la història d’aquest sector. En tercer lloc, cooperar en la formació de les noves generacions de persones que treballin en aquesta disciplina. I, finalment, desenvolupar activitats culturals i divulgatives sobre aquest camp.
També es busca incrementar l’oferta cultural sobre l’aeronàutica, ja que no són gaires les col·leccions històriques amb vocació museística que disposin d'aeronaus clàssiques que poden volar.
A Sabadell hi ha tres col·leccions: una que il·lustra l’evolució tecnològica i història de l’aeronàutica a Catalunya, formada per 103 aeronaus, rèpliques d’aeronaus i motors de vehicles relacionats amb operacions de les aeronaus a terra; una altra que complementa els buits cronogràfics de la col·lecció major amb maquetes d’aeronaus i motors, així com equipaments i objectes aeronàutics i, per últim, una col·lecció gràfica i documental, formada per 2.500 elements gràfics com ara fotografies, audiovisuals, revistes, mapes i documents originals.