06
de setembre
de
2019, 14:44
Actualitzat:
16:15h
L'aeroport de Sabadell ja compta amb el Museu Aeronàutic de Catalunya, en una iniciativa de la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya (FPAC). Una dotzena de peces, per ara, són l'atractiu que ocupen un hangar de l'aeroport de Sabadell. Encara no està obert al públic, "només visites concertades", ha advertit el president de la FPAC, Daniel Ventura.
D'aquesta manera, deixarà d'estar limitat "als tercers diumenges de mes". De fet, aquest diumenge de Festa Major es faran jornada de portes obertes al nou espai.
Ventura ha explicat que la mostra "és un tast de l'evolució de l'aviació fins als més modern". Així, entre els exemplars, hi ha un Antonov 2, "un dels més grans de transport construït el 1948 pels soviètics. Era molt polivalent i no va deixar de fabricar-se fins a 1991", ha detallat Ventura. També es pot veure un DC3 i Bücker Jungmann, entre d'altres. De fet, la voluntat és "fer una rotació" amb les aeronaus que hi ha al Club Aeronàutic del Prat.
En aquest sentit, el president de FPAC ha diferenciat "els dos discursos", el del Prat és "més local" i el de Sabadell està més relacionat amb "el vol". A la vegada, que ha reivindicat "la importància" de Catalunya en aquest àmbit a Espanya i ha afegit, "moltes de les multinacionals actuals van néixer a Barcelona i tot l'àmbit metropolità".
Calen accessos
Per tal que el museu sigui accessible a tots els públics, caldrà millorar els accessos. Així ho ha reconegut l'alcaldessa, Marta Farrès, "ens hem de posar de cara a l'aeroport". "Ara és un moment històric i no el desaprofitarem" i ha augurat "acords", perquè el projecte del Portal Sud vegi la llum. D'aquesta manera, "s'arreglarà", tot i així, ha advertit que hi ha diverses administracions implicades, "i els diners", ha matisat", i això, "ho complica més".
El director de l'aeroport de Sabadell, Juan Crespo, ha informat que el nou pla director està en fase d'estudi i ha esperat que el Portal Sud arribi a bon port.
Segona i tercera fase
El president de FPAC ha calculat que l'any vinent ja estigui acabada la segona fase, que consistirà en convertir en jardí tot l'exterior de l'hangar i tenir-ne dos més preparats. Tanmateix, encara hi ha una tercera part pendent, que seria una versió "interactiva".
És a dir, s'equiparia amb realitat virtual, codis QR, realitat aumentada, així com activitats pensades per als més menuts.
D'aquesta manera, deixarà d'estar limitat "als tercers diumenges de mes". De fet, aquest diumenge de Festa Major es faran jornada de portes obertes al nou espai.
Un dels avions exposats Foto: Juanma Peláez
Ventura ha explicat que la mostra "és un tast de l'evolució de l'aviació fins als més modern". Així, entre els exemplars, hi ha un Antonov 2, "un dels més grans de transport construït el 1948 pels soviètics. Era molt polivalent i no va deixar de fabricar-se fins a 1991", ha detallat Ventura. També es pot veure un DC3 i Bücker Jungmann, entre d'altres. De fet, la voluntat és "fer una rotació" amb les aeronaus que hi ha al Club Aeronàutic del Prat.
En aquest sentit, el president de FPAC ha diferenciat "els dos discursos", el del Prat és "més local" i el de Sabadell està més relacionat amb "el vol". A la vegada, que ha reivindicat "la importància" de Catalunya en aquest àmbit a Espanya i ha afegit, "moltes de les multinacionals actuals van néixer a Barcelona i tot l'àmbit metropolità".
L'hangar que ocupen a l'aeroport de Sabadell Foto: Juanma Peláez
Calen accessos
Per tal que el museu sigui accessible a tots els públics, caldrà millorar els accessos. Així ho ha reconegut l'alcaldessa, Marta Farrès, "ens hem de posar de cara a l'aeroport". "Ara és un moment històric i no el desaprofitarem" i ha augurat "acords", perquè el projecte del Portal Sud vegi la llum. D'aquesta manera, "s'arreglarà", tot i així, ha advertit que hi ha diverses administracions implicades, "i els diners", ha matisat", i això, "ho complica més".
El director de l'aeroport de Sabadell, Juan Crespo, ha informat que el nou pla director està en fase d'estudi i ha esperat que el Portal Sud arribi a bon port.
L'exposició d'avions Foto: Juanma Peláez
Segona i tercera fase
El president de FPAC ha calculat que l'any vinent ja estigui acabada la segona fase, que consistirà en convertir en jardí tot l'exterior de l'hangar i tenir-ne dos més preparats. Tanmateix, encara hi ha una tercera part pendent, que seria una versió "interactiva".
És a dir, s'equiparia amb realitat virtual, codis QR, realitat aumentada, així com activitats pensades per als més menuts.