El jutjat d'instrucció 13 de Barcelona ha ordenat el sobreseïment de la peça 25 del cas Mercuri, que investigava una presumpta malversació de cabals públics a la Federació de Municipis de Catalunya (FMC). Hi estaven imputats l'exalcalde de Sabadell, Manuel Bustos; l'exsecretari general de l'entitat, Adolfo Moreno, i l'exassessora de l'ens i parella de Bustos, Montserrat Costa.
Segons l'auto judicial, al que ha tingut accés l'ACN, el jutge considera que no hi ha delicte perquè els fons de la FMC no són de caràcter públic. La resolució segueix la línia del que ja va dictar l'Audiència de Barcelona amb la peça 25 bis, que investigava suposats sobresous a alcaldes.
Entre els fets que apareixien en aquesta part del cas Mercuri, destaquen una subvenció de 24.000 euros atorgada a la Fundació Privada ACSAR per a la contractació de la presidenta de l'Associació de Llatinoamericans de Sabadell, Ligia Gisella Castelo, i despeses personals que no tenien relació amb actes de la FMC.
Arxivada la causa contra Bustos per les subvencions de l'FMC
El jutge interpreta que no hi ha delicte perquè els fons de l'entitat són de caràcter privat
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 29 de gener de 2020 a les 21:31
Actualitzat el 29 de gener de 2020 a les 21:38
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
