03
d'abril
de
2023, 13:30
Actualitzat:
13:47h
El passat divendres, 31 de març, va vèncer el termini per signar el conveni entre el govern espanyol i la Generalitat per a la redacció de la Ronda Nord. Per ara, no s'hi ha plasmat cap firma perquè hi ha "discrepàncies" sobre el finançament i el "model de la via", tal com ha indicat el conseller de Territori, Juli Fernàndez.
Des del passat divendres, hi ha hagut silenci d'ambdues parts que s'ha trencat aquest dilluns quan Fernàndez i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han coincidit en un acte a Barcelona. El conseller ha assegurat que la via per pagar les obres, a través de la disposició addicional tercera de l'Estatut, "no és la real" i "ha de ser un nou finançament", ha defensat.
A més, ha subratllat que la Ronda Nord no ha de ser una via d'alta capacitat i, en sintonia amb Sánchez, ha expressat la seva confiança que finalment hi haurà consens entre els dos executius "en els termes que tenim acordats".
Sánchez, per la seva part, ha recordat que aquesta llei "fixa que hi ha uns recursos per destinar precisament a infraestructures" i ha rematat, "aquesta és la línia per assegurar el finançament" de l'obra. A més, ha apuntat a l'entesa que hi ha entre Sabadell, Terrassa i Castellar perquè el govern espanyol financi els treballs i estar present a la comissió de seguiment que se'n faci -evidenciat en l'acte dut a terme a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental el mes de juny de 2022-.
La titular de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espera que s'acabi executant, més enllà del pacte de pressupostos entre l'executiu català i el PSC, ja que ha qualificat la infraestructura de "necessària".
Des del passat divendres, hi ha hagut silenci d'ambdues parts que s'ha trencat aquest dilluns quan Fernàndez i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han coincidit en un acte a Barcelona. El conseller ha assegurat que la via per pagar les obres, a través de la disposició addicional tercera de l'Estatut, "no és la real" i "ha de ser un nou finançament", ha defensat.
A més, ha subratllat que la Ronda Nord no ha de ser una via d'alta capacitat i, en sintonia amb Sánchez, ha expressat la seva confiança que finalment hi haurà consens entre els dos executius "en els termes que tenim acordats".
Sánchez, per la seva part, ha recordat que aquesta llei "fixa que hi ha uns recursos per destinar precisament a infraestructures" i ha rematat, "aquesta és la línia per assegurar el finançament" de l'obra. A més, ha apuntat a l'entesa que hi ha entre Sabadell, Terrassa i Castellar perquè el govern espanyol financi els treballs i estar present a la comissió de seguiment que se'n faci -evidenciat en l'acte dut a terme a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental el mes de juny de 2022-.
La titular de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espera que s'acabi executant, més enllà del pacte de pressupostos entre l'executiu català i el PSC, ja que ha qualificat la infraestructura de "necessària".