04
de maig
de
2017, 13:24
Actualitzat:
05
de maig,
2:18h
La llarga demanda veïnal de Montcada i Reixac, el soterrament de la línea ferroviària R2 al seu pas pel municipi, comença a veure espurnes de llum al final del túnel. Així almenys es desprèn de les paraules de l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos: "el soterrament de la R2 està més a prop". Una anhelada afirmació feta, després que aquest dijous s'hagi celebrat una nova reunió político-tècnica entre Ajuntament, Govern i Adif, per abordar el projecte.
No ha estat una trobada qualsevol, ha comptat amb la presència, a més de l'alcaldessa i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, amb el president d'Adif, Juan Bravo. "Feia deu anys", ha recordat Campos, que no succeïa i de fet, després de més dues hores de reunió, el resultat ha estat que "ens emplacem al pròxim 18 de maig per acabar de tancar la proposta", que també serà a la població vallesana. Font s'ha avançat a la munió de periodistes: "serà el titular de la pròxima trobada, ja tenim uns terminis".
Ha subratllat que "s'han d'acabar d'afinar" alguns detalls de l'obra. En aquesta línea, Bravo ha apuntat la possibilitat "d'aprofitar el soterrament per intentar millorar el servei de Rodalies" i ha precisat que s'ha incorporat a la proposta de Montcada "una tercera via". Consistiria en incorporar-la fins a Montmeló, ja que l'entrada del tren per aquesta zona a Barcelona (Sant Andreu Comtal) ja compta amb tres vies. Font ha acollit la idea "molt positivament", perquè a més de tenir "una importància per a Montcada, també per a la xarxa" ferroviaria que "permetria descongestionar-la".
Un altre dels esculls de l'obra és el pas per sota de la C-33, tot i que "no hi ha elements que posin en perill" superar aquests elements. El president d'Adif ha ajornat donar "dades i xifres concretes" del soterrament de cara a la próxima trobada, però ha garantit que en els pressupostos de l'Estat hi ha "una partida genèrica per a projectes i Montcada hi estarà".
No ha estat una trobada qualsevol, ha comptat amb la presència, a més de l'alcaldessa i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, amb el president d'Adif, Juan Bravo. "Feia deu anys", ha recordat Campos, que no succeïa i de fet, després de més dues hores de reunió, el resultat ha estat que "ens emplacem al pròxim 18 de maig per acabar de tancar la proposta", que també serà a la població vallesana. Font s'ha avançat a la munió de periodistes: "serà el titular de la pròxima trobada, ja tenim uns terminis".
Ha subratllat que "s'han d'acabar d'afinar" alguns detalls de l'obra. En aquesta línea, Bravo ha apuntat la possibilitat "d'aprofitar el soterrament per intentar millorar el servei de Rodalies" i ha precisat que s'ha incorporat a la proposta de Montcada "una tercera via". Consistiria en incorporar-la fins a Montmeló, ja que l'entrada del tren per aquesta zona a Barcelona (Sant Andreu Comtal) ja compta amb tres vies. Font ha acollit la idea "molt positivament", perquè a més de tenir "una importància per a Montcada, també per a la xarxa" ferroviaria que "permetria descongestionar-la".
El president d'Adif, Juan Bravo, atenent membres de la plataforma de soterrament de Montcada Foto: Albert Hernàndez
Un altre dels esculls de l'obra és el pas per sota de la C-33, tot i que "no hi ha elements que posin en perill" superar aquests elements. El president d'Adif ha ajornat donar "dades i xifres concretes" del soterrament de cara a la próxima trobada, però ha garantit que en els pressupostos de l'Estat hi ha "una partida genèrica per a projectes i Montcada hi estarà".