01
de setembre
de
2021, 15:50
Actualitzat:
02
de setembre,
15:09h
Aquest dimecres ha començat a funcionar l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 a l'altura de Castellbisbal, una obra que es va començar a construir fa més de 15 anys i s'ha convertit en una llarga reivindicació dels alcaldes afectats, tant de la comarca del Vallès Occidental -Rubí, Sant Cugat i la mateixa Castellbisbal- com del Baix Llobregat -Pallejà i Sant Andreu de la Barca-.
Són 6,5 quilòmetres d'un viaducte que creua el riu Llobregat, a 30 metres d'alçada, i que ha suposat un cost de 88,2 milions d'euros, lluny dels 65 que es van projectar inicialment, tal com ha assenyalat la ministra de Transport i Mobilitat, Raquel Sánchez, que ha fet el tall protocol·lari de la cinta i la descoberta d'un monòlit commemoratiu.
"Unim dues vies de llarg recorregut, amb un gran benefici a nivell local i de tota la zona de l'àrea metropolitana de Barcelona", ha celebrat la ministra, tot subratllant el "motor industrial i econòmic" que representen les dues comarques. Al mateix temps, Sánchez, que no ha admès preguntes de la premsa, ha aplaudit que el nou nexe evitarà que un elevat volum de trànsit penetri a la corona metropolitana, de manera que s'espera que es pacifiqui el nus del Llobregat.
Els càlculs és que amb el final d'aquests treballs se'n beneficiïn prop d'1,5 milions de veïns d'aquestes dues zones de l'àrea metropolitana. Sánchez s'ha congratulat de la posada en marxa de l'enllaç coincidint amb la fi dels peatges de les principals autopistes catalanes. "És quelcom que tots hauríem de celebrar", ha asseverat, recordant que l'aixecament de barreres suposarà un estalvi de més de 752 milions d'euros anuals als usuaris.
Més d'una dècada de treballs
L'entrada del connector entre les dues vies arriba més d'una dècada i mitja després que se'n iniciessin les obres, l'Estat va aturar a mitja construcció del viaducte per motius pressupostaris i va reprendre el 2018. Això, va motivar l'impuls, l'any 2017, d'un front comú i el manifest Connexió Ara!, amb l'adhesió de prop d'un miler d'empreses, institucions i veïns.
Puignero, absent per la "vergonya" en el retard
L'acte d'aquest dimecres ha comptat amb la presència de la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i representants dels principals ajuntaments de l'àrea d'influència de la nova infraestructura. Per part de la Generalitat, el conseller de Territori, Jordi Puigneró va avançar que no assistiria a l'acte com a gest de protesta, en considerar que és una "vergonya" el retard amb què han acabat les obres. Sí que hi ha assistit el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín.
Són 6,5 quilòmetres d'un viaducte que creua el riu Llobregat, a 30 metres d'alçada, i que ha suposat un cost de 88,2 milions d'euros, lluny dels 65 que es van projectar inicialment, tal com ha assenyalat la ministra de Transport i Mobilitat, Raquel Sánchez, que ha fet el tall protocol·lari de la cinta i la descoberta d'un monòlit commemoratiu.
La inauguració del monòlit commemoratiu Foto: ACN
"Unim dues vies de llarg recorregut, amb un gran benefici a nivell local i de tota la zona de l'àrea metropolitana de Barcelona", ha celebrat la ministra, tot subratllant el "motor industrial i econòmic" que representen les dues comarques. Al mateix temps, Sánchez, que no ha admès preguntes de la premsa, ha aplaudit que el nou nexe evitarà que un elevat volum de trànsit penetri a la corona metropolitana, de manera que s'espera que es pacifiqui el nus del Llobregat.
Els càlculs és que amb el final d'aquests treballs se'n beneficiïn prop d'1,5 milions de veïns d'aquestes dues zones de l'àrea metropolitana. Sánchez s'ha congratulat de la posada en marxa de l'enllaç coincidint amb la fi dels peatges de les principals autopistes catalanes. "És quelcom que tots hauríem de celebrar", ha asseverat, recordant que l'aixecament de barreres suposarà un estalvi de més de 752 milions d'euros anuals als usuaris.
La connexió entre les comarques del Vallès Occidental i el Baix Llobregat Foto: ACN
Més d'una dècada de treballs
L'entrada del connector entre les dues vies arriba més d'una dècada i mitja després que se'n iniciessin les obres, l'Estat va aturar a mitja construcció del viaducte per motius pressupostaris i va reprendre el 2018. Això, va motivar l'impuls, l'any 2017, d'un front comú i el manifest Connexió Ara!, amb l'adhesió de prop d'un miler d'empreses, institucions i veïns.
Puignero, absent per la "vergonya" en el retard
L'acte d'aquest dimecres ha comptat amb la presència de la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i representants dels principals ajuntaments de l'àrea d'influència de la nova infraestructura. Per part de la Generalitat, el conseller de Territori, Jordi Puigneró va avançar que no assistiria a l'acte com a gest de protesta, en considerar que és una "vergonya" el retard amb què han acabat les obres. Sí que hi ha assistit el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín.