Mas confirma que l'ampliació dels FGC entrarà en funcionament el 2016

Terrassa ja compta amb el tant desitjat perllongament | El primer tren de passatgers circularà per les vies poc després de les quatre de la matinada de dimecres 29 de juliol

Nació Sabadell
28 de juliol de 2015, 19:47
Actualitzat: 29 de juliol, 12:08h
Avui s'ha inaugurat l'ampliació dels FGC de Terrassa
Avui s'ha inaugurat l'ampliació dels FGC de Terrassa | Cristóbal Castro

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha confirmat que l'ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell entrarà en funcionament l'any que ve. Mas ho ha dit a Terrassa, on ha presidit la inauguració del perllongament a la cocapital vellasa, que ha dotat la ciutat amb tres noves estacions, una d'elles intercambiador amb Renfe que apropa el campus de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) als ciutadans de Sabadell.

Mas ha assegurat que quan van entrar al govern de la Generalitat, ara fa quare anys i mig, van trobar-se amb un seguit d'obres que estaven en marxa i que calia prioritzar davant els problemes econòmics que presentaven les arques públiques. "Vam decidir prioritzar les ampliacions a Terrassa, Sabadell i la Línia 9 de Barcelona", ha remarcat en el seu discurs inaugural.

"Ara donem per acabada la inversora a Terrassa, i l'any que ve podrem posar en marxa l'ampliació de Sabadell", ha afegit Mas, convençut de la prioritat que suposa l'ampliació de la xarxa al Vallès. "Això significa que sovint s'han de prendre decisions molt complicades, perquè no pots contentar tothom, i cal marcar unes prioritats, unes urgències i unes necessitats", ha assegurat.

Els FGC ja roden a Terrassa

El nou tram de Terrassa té una longitud de quatre quilòmetres i discorre des de l'estació Rambla, final de trajecte actual, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. Avui s'han presentat les tres noves estacions, Vallparadís - Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides. Es tracta de l'obra pública més important que s'ha fet mai a la història de Terrassa, i el dia quedarà gravat en la retina de la ciutadania.

Mas ha inaugurat el traçat amb l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, la major part dels 27 regidors, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el president de FGC, Enric Ticó, el tinent d’alcalde Marc Armengol, l'ex alcalde Pere Navarro, altres autoritats catalanes, egarenques i del Vallès Occidental han fet un recorregut inaugural, en uns vagosn atapeïts. El metro els ha portat des de Nacions Unides fins Vallparadís Universitat, on s'han fet els parlaments de rigor, en un ambient força calorós. A fora, al Parc, un munió de gent els esperava. 

L’Ajuntament ha organitzat festes d'inauguració a les tres noves estacions, amb la participació de diversos grups de cultura popular i tradicional de la ciutat, tallers infantils, actuacions musicals i animació de circ.

El perllongament ha costat 401 milions d'euros i comporta una millora notable en la mobilitat en transport públic a Terrassa i el seu entorn i en la seva connexió amb Barcelona i l'àrea metropolitana. Artur Mas ha demanat perdó als veïns pels 12 anys que han durat les obres però ha recordat que s'han fet en plena crisi.