Metges de Catalunya (MC) ha interposat dues demandes al jutjat social de Sabadell contra l’Hospital Parc Taulí per imposar guàrdies a 14 sanitaris de la Unitat de Cures Intensives (UCI), un cop ja havien assolit el màxim d’hores de jornada laboral anual. És a dir, han superat les 2.187, de les quals 1.688 són ordinàries i 499 complementàries.
El sindicat ha assegurat que el centre ha establert “un sistema de treball per torns” quan s’ha arribat aquest topall. Es tracta, segons MC, de la reacció de la direcció davant l’anunci del personal, de finals d’octubre, que deixaven de fer guàrdies per “la manca de resposta” aquesta situació que s’havia generat. Ha especificat que entre els dies 1 i 18 de novembre s’han imposat jornades complementàries d’atenció continuada i s’ha modificat la jornada, el salari, l’horari i el sistema de treball dels professionals, a través de l’aplicació de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors, de cara al dia 19 i fins al 31 de desembre.
Tot plegat, ha recordat MC, quan el passat setembre el personal va advertir “del grau d’esgotament físic i mental” i una plantilla de l’UCI “insuficient”, tal com van avisar a finals de 2020. Ha assegurat que s’ha fet “cas omís” a les seves demandes i aquest canvi de les condicions de treball és “nul per manca de justificació i improcedència”.
Per això, Metges de Catalunya ha reclamat a la justícia mesures cautelars perquè se suspenguin les dues mesures i és que, tal com ha remarcat, aquests 14 facultatius ja han superat el màxim de 499 hores anuals de guàrdia, més les 150 extraordinàries addicionals voluntàries. “Els han retallat drets fonamentals”, ha insistit el sindicat. NacióSabadell ha contactat amb l'Hospital Taulí que ha declinat fer cap posicionament, ja que el cas es troba en mans de la justícia.
Metges de Catalunya denuncia el Taulí per imposar guàrdies a una catorzena de professionals de l’UCI
El sindicat subratlla que superen les 499 hores anuals i les 150 addicionals extraordinàries
ARA A PORTADA
-
-
Sabadell acollirà el Campionat d’Espanya d’Escacs per Equips de Clubs de Segona Divisió 2025 Redacció
-
El BBVA promet als accionistes una rendibilitat superior a la del Banc Sabadell perquè acceptin l'opa Marc Orts i Cussó
-
Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places Redacció
-

- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 09 de novembre de 2021 a les 14:30
Actualitzat el 10 de novembre de 2021 a les 07:21
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure
-
Societat Així serà la Festa Major de Sabadell 2025
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell invertirà prop de 3 milions en la millora dels carrers
-
Societat Pas endavant per construir el nou aparcament del passeig de Can Feu