11
de gener
de
2021, 16:00
Actualitzat:
12
de gener,
8:37h
En la setmana de l'arribada del temporal Filomena, que ha deixat temperatures gèlides i neu a bona part del país els últims dos dies, unes 800 famílies han patit talls de llum. Ara, l’alcaldessa, Marta Farrés, ha demanat al president d’Endesa -principal companyia comercialitzadora a la ciutat- que amb la "màxima urgència" se solucionin les mancances en el subministrament energètic que estan patint nombrosos veïns de la ciutat.
De fet, l'Ajuntament està estudiant les opcions per articular una demanda col·lectiva que es presentaria per via civil o fins i tot penal. Així mateix, ha demanat al conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa i al delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Juli Fernàndez, que exerceixin les funcions de control i sanció oportunes a les companyies, tal com preveu la legislació vigent. També s’ha demanat a la delegada del Govern de l’Estat a Catalunya, Teresa Cunillera, que faci les gestions necessàries per contribuir a donar sortida a l’actual situació.
L’Ajuntament vallesà ha posat en marxa diversos mecanismes per donar suport a les persones afectades i acompanyar-les en la presentació de les corresponents reclamacions. En aquest sentit, els representants del Govern municipal estan en contacte amb les associacions de veïns i veïnes de les principals zones afectades per fer seguiment constant de la situació i informar-los de totes les accions que s’estan impulsant per tal de donar solucions.
Endesa atribueix els talls de Sabadell a connexions irregulars
Per la seva banda l'empresa subministradora atribueix els talls de Sabadell denunciats per a connexions irregulars sense contracte que finalment acaben perjudicant altres clients. L'excés de consum provoca que el sistema es desconnecti de forma preventiva per evitar altres incidències que puguin generar riscos sobre les persones i les instal·lacions. Es tracta d'una problemàtica detectada al barri de Can Puiggener, on ja s'ha fet una sectorització de la xarxa per evitar que aquests talls afectin altres clients.
Des d'aquesta setmana s'ha comprovat que també passa al barri de Ca n'Oriac, on s'ha començat també a sectoritzar, en concret al carrer Cerdanya. En els últims cinc dies hi ha hagut 800 clients afectats per talls, no de forma simultània. La mitjana del temps que s'ha trigat a reparar les incidències ha estat al voltant de les dues hores.
Contactar amb la Policia Municipal en cas de risc
Dins les diferents línies d’actuació, i coincidint amb l’onada de fred, l’Ajuntament ha activitat aquest cap de setmana un dispositiu específic perquè les famílies que es trobessin sense llum i no obtinguessin resposta de la companyia poguessin comunicarho, especialment en aquells casos de risc per malaltia o de famílies amb menors.
En aquest cas, durant el cap de setmana, la Policia Municipal ha realitzat una seixantena
d’intervencions i ha aixecat 37 actes. D’aquestes es posaran en coneixement de la fiscalia aquells casos en què els talls de llum hagin tingut com a conseqüència fets que puguin ser constitutius de delicte. Així mateix, efectius municipals han donat suport a les persones afectades en la recollida de dades i les acompanyaran en el procés de gestió i reclamació davant la companyia. El dispositiu especial activat amb motiu de l’onada de fred es mantindrà actiu fins al proper 17 de gener.
De fet, l'Ajuntament està estudiant les opcions per articular una demanda col·lectiva que es presentaria per via civil o fins i tot penal. Així mateix, ha demanat al conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa i al delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Juli Fernàndez, que exerceixin les funcions de control i sanció oportunes a les companyies, tal com preveu la legislació vigent. També s’ha demanat a la delegada del Govern de l’Estat a Catalunya, Teresa Cunillera, que faci les gestions necessàries per contribuir a donar sortida a l’actual situació.
L’Ajuntament vallesà ha posat en marxa diversos mecanismes per donar suport a les persones afectades i acompanyar-les en la presentació de les corresponents reclamacions. En aquest sentit, els representants del Govern municipal estan en contacte amb les associacions de veïns i veïnes de les principals zones afectades per fer seguiment constant de la situació i informar-los de totes les accions que s’estan impulsant per tal de donar solucions.
Endesa atribueix els talls de Sabadell a connexions irregulars
Per la seva banda l'empresa subministradora atribueix els talls de Sabadell denunciats per a connexions irregulars sense contracte que finalment acaben perjudicant altres clients. L'excés de consum provoca que el sistema es desconnecti de forma preventiva per evitar altres incidències que puguin generar riscos sobre les persones i les instal·lacions. Es tracta d'una problemàtica detectada al barri de Can Puiggener, on ja s'ha fet una sectorització de la xarxa per evitar que aquests talls afectin altres clients.
Des d'aquesta setmana s'ha comprovat que també passa al barri de Ca n'Oriac, on s'ha començat també a sectoritzar, en concret al carrer Cerdanya. En els últims cinc dies hi ha hagut 800 clients afectats per talls, no de forma simultània. La mitjana del temps que s'ha trigat a reparar les incidències ha estat al voltant de les dues hores.
Contactar amb la Policia Municipal en cas de risc
Dins les diferents línies d’actuació, i coincidint amb l’onada de fred, l’Ajuntament ha activitat aquest cap de setmana un dispositiu específic perquè les famílies que es trobessin sense llum i no obtinguessin resposta de la companyia poguessin comunicarho, especialment en aquells casos de risc per malaltia o de famílies amb menors.
En aquest cas, durant el cap de setmana, la Policia Municipal ha realitzat una seixantena
d’intervencions i ha aixecat 37 actes. D’aquestes es posaran en coneixement de la fiscalia aquells casos en què els talls de llum hagin tingut com a conseqüència fets que puguin ser constitutius de delicte. Així mateix, efectius municipals han donat suport a les persones afectades en la recollida de dades i les acompanyaran en el procés de gestió i reclamació davant la companyia. El dispositiu especial activat amb motiu de l’onada de fred es mantindrà actiu fins al proper 17 de gener.