L’Ajuntament de Sabadell ha iniciat el procés per sancionar les companyies elèctriques que no compleixin amb la llei de pobresa energètica i tallin la llum a usuaris en situació de vulnerabilitat. El govern ha obert 243 expedients corresponents a interrupció en el servei sense que s’hagi traslladat la situació prèviament a consistori, tal i com estableix la normativa.
Es tracta d’una infracció administrativa greu prevista en l’article 6.4 de la llei de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, tal i com estableix el Codi de Consum. Per aquest motiu, les companyies s’afronten a multes que anirien dels 10.000 als 100.000 euros, depenent del criteri establert amb paràmetres com el nombre d’usuaris residents en l’immoble afectat i la reiteració dels talls de subministrament.
“El que fem és iniciar el procés de desplegament necessari per protegir i donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables”, explica l’alcalde, Juli Fernàndez. En aquest sentit, assegura que “es duran a terme tots els passos administratius amb garanties, amb l’objectiu final que les empreses subministradores sàpiguen que hi ha mecanismes sancionadors”.
Avui s’ha fet l’acte de cessió dels 243 expedients de l’àrea d’Acció Social a la de Consum de l’Ajuntament de Sabadell, que els tramitarà d’acord amb el Codi de Consum. Tot i això, no s’estableix un calendari, donat que les empreses podran recórrer les propostes de sancions, motiu pel qual es podria allargar diversos mesos.
Sabadell sancionarà les energètiques que tallin la llum a famílies vulnerables
Avui s'ha iniciat el procés després d'obrir 243 expedients per talls sense haver consultat prèviament els serveis socials | Preveuen sancions que s’elevarien fins els 100.000 euros
ARA A PORTADA
-
-
-
Mapa | On és més barata la benzina a Catalunya? Consulta els preus de totes les estacions Roger Tugas Vilardell
-
Vaga de mestres: nou termòmetre per calibrar el conflicte amb Educació en plena ruptura sindical Gerard Mira Sánchez
-
«Anar a l'escola no pot ser un luxe»: famílies d'infants amb discapacitat denuncien la pèrdua del transport escolar Anna Mira Perich
Publicat el
03 de juny de 2016 a
les 13:31
Actualitzat el
03 de juny de 2016 a les
13:45
Et pot interessar
-
Societat
Andanes i trens plens a Sabadell en la primera jornada de vaga a FGC
-
Societat
Renfe tira de l'autocar de la Unió Esportiva Castellar per portar passatgers de l'R4
-
Societat
Un terratrèmol nocturn desperta veïns del Vallès
-
Societat
Surt de la presó l'acusat d'assassinar Helena Jubany
-
Societat
El primer nadó del 2026 és de Sabadell
-
Societat
Una dona en estat crític per la caiguda d'un fanal a Sabadell durant el temporal
