Les fases 1 i 2 de construcció del parc de les Aigües, al barri de Can Llong, estan acabades. Aquestes dues primeres fases, amb un pressupost de 259.091 euros, han consistit en la urbanització del carrer i en la millora de l’entorn dels habitatges propers, com també en la primera actuació al conjunt del parc, una reivindicació del veïnat de Can Llong.
Durant el primer trimestre del 2019 començarà la fase 3, que consisteix en la urbanització completa del parc. Duraran previsiblement un any i tenen un pressupost de 4.099.521,39 €. Respectant la topografia del parc, serà una gran estructura que afavorirà el drenatge i la infiltració de l’aigua de pluja. Així, la xarxa d’evacuació de les aigües pluvials esdevindrà un element del disseny per configurar un traçat que facilitarà la conducció de les aigües, amb recs que imitaran els dels horts i que seran plantats amb espècies vegetals d’àmbits humits.
Un parc de més de 70 mil metres quadrats
El parc de les Aigües és una peça clau de la zona del nord de Sabadell, tant per l’extensió –més de 70 mil m2–, com per la localització, un gran pulmó verd de la ciutat i una baula més de la xarxa d’espais lliures que acosten el rodal cap a l’interior de la ciutat compacta. Conjuntament amb la nova plaça de Lisboa, contribuirà a incrementar els espais verds i d'estada del barri.
La urbanització del parc de les Aigües consisteix a dotar-lo de diversos espais amb usos complementaris però diferenciats i singulars: espais d’estada, espais naturalitzats, espais de jocs infantils i espai de restauració. A més, comptarà amb una vista privilegiada de la ciutat des de la nova passarel·la prevista.
El parc incorporarà un mirador al costat nord, al qual s’arribarà amb una nova i moderna passarel·la elevada, des d’on es podrà tenir vistes de 360o a la Mola, el puig de la Creu, el Montseny, Collserola i tot Sabadell. De l’altra, hi haurà una àrea de jocs d’aigua a la banda sud, al costat d’un quiosc bar amb serveis públics.
Acaben les dues primeres fases d'obres del parc de les Aigües de Sabadell
La tercera començarà el proper trimestre
Ara a portada
Publicat el 21 de setembre de 2018 a les 19:20
Et pot interessar
-
Societat Nou accés al Portal Sud de Sabadell per connectar amb el polígon Sud-oest
-
Societat Denuncien un funcionari municipal de Badia per pagaments irregulars
-
Societat Famílies de l'escola Bellaterra bloquegen el trànsit a la UAB per denunciar la retirada del bus escolar
-
Societat El centre de Sabadell s'omple per Sant Jordi