La ciutat de Sabadell compta amb gairebé un centenar de contenidors on es pot reciclar olis domèstics i el tèxtil. Estan distribuïts per tota la ciutat, a més que a les dues deixalleries municipals (a Can Llong i al Parc Central del vallès) també s'hi pot llençar ambdós residus.
[noticia]35222[/noticia]
Per a la recollida de roba i calçat hi ha una cinquantena de punts, on es pot dipositar, també roba de la llar i complements de moda com poden ser barrets, bosses i cinturons, entre d'altres. Les peces es poden donar, tant si estan en bon estat com trencades, ja que des de la planta es fara la tria per tal de donar-ne un segon ús.
L'acte de reciclatge d'aquest material, a més del granet de sorra per a la preservació del medi ambient, té un benefici afegit, ja que dona ocupació a persones en risc d'exclusió i allò que es pot aprofitar es lliura a famílies també vulnerables.
En relació amb l'oli de cuina, en aquests moments a la ciutat hi ha 45 punts específics. Igual que amb el tèxtil té un doble benefici, ja que la recollida la duu a terme l'empresa CIPO, una entitat sense ànim de lucre que treballa per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental. Aquest residu serveix per convertir-lo en biodièsel.
[noticia]34207[/noticia]
Aquests són els punts de la ciutat on pots reciclar l'oli de cuina i peces de roba
Hi ha gairebé un centenar repartits per la ciutat
Ara a portada
Publicat el 20 de novembre de 2021 a les 12:00
Et pot interessar
-
Societat L’Aeroport de Sabadell tanca el primer trimestre amb un 3,7% més d'operacions
-
Societat Sabadell posa a punt les fonts d'aigua ornamentals
-
Societat Mor un ciclista en caure per un barranc en una sortida de via a la C-1415A a Castellar del Vallès
-
Societat Obres al carrer de la República: totes les afectacions a la mobilitat