Arrenquen amb una palanca part del monòlit a Pep Ventura
Una oreneta de bronze ha desaparegut de l'escultura commemorativa de Sabadell
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’agost de 2021 a les 18:13
El monòlit commemoratiu a Pep Ventura, ubicat a la plaça homònima al barri de La Creu Alta, ha aparegut aquest matí sense una de les tres figures de bronze amb forma d’oreneta que el decoren i que serveixen d’homenatge a la sardana més coneguda i emblemàtica de l’artista figuerenc, El cant dels Ocells.
Tal com ha avançat el Diari de Sabadell, el monument dedicat al popular músic i compositor de sardanes i cobles llueix ara un forat on abans hi era l’oreneta de bronze sostreta. El que no van poder robar els lladres ha sigut el medalló amb forma d’hexàgon on figura el rostre de Ventura en relleu. Els veïns han observat que, entre la placa de marbre del monòlit i el medalló, ha quedat encallada una palanca de ferro que s'hauria utilitzant per intentar fer pressió i arrencar-lo de l’estructura.
La de Ventura no és l’única bretolada ocorreguda aquest estiu contra escultures de Sabadell, ja que a mitjans del passat mes de juliol es va robar la placa dedicada a mossèn Camil Geis al carrer de Gràcia. Tristament, hi ha hagut més casos de desaparicions de plaques a la ciutat com el rètol de l’escultura de l’Agent Comercial, la d’handbol al parc de Catalunya i la del monòlit del Mestre Olivella, també al barri de La Creu Alta.
Et pot interessar
-
Societat Arriba l’Aplec de Castellar Vell amb un concurs d'arrossaires i un extens programa d'activitats
-
Societat Tot a punt per a l'Aplec de la Salut de Sabadell
-
Societat Sabadell aprova el canvi d'usos en una part de l'entorn del riu Ripoll
-
Societat Projecten una ampliació de l'habitatge protegit a Sabadell
-
Societat Facultats buides a la UAB després de la gran apagada
-
Societat Nou accés al Portal Sud de Sabadell per connectar amb el polígon Sud-oest