Complicitat cultural amb la consellera Ponsa a Sabadell

Àngels Ponsa ha signat el Llibre d'Honor de la ciutat i ha mantingut una reunió amb l'alcaldessa

Publicat el 22 de gener de 2021 a les 18:30
Actualitzat el 22 de gener de 2021 a les 23:12
La consellera de Cultura, Àngels Ponsa, s’ha reunit aquest divendres 22 de gener amb l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i el regidor de Cultura, Carles de la Rosa, per tractar temes relacionats amb diversos aspectes culturals. Posteriorment, la consellera ha signat el Llibre d’Honor al Saló de Plens de l’Ajuntament.

La consellera santcugatenca ha agraït la trobada i ha destacat “la complicitat amb els projectes culturals que treballem conjuntament amb l’Ajuntament i que s’han de posar en valor”. Per la seva banda, l’alcaldessa ha afirmat que “hem parlat d’aquests projectes amb molt bona sintonia, són projectes importants per la ciutat, tant els de FOC com el festival El més petit de tots, La Vela o el Museu de Paleontologia”. 

Entre d’altres, s’ha parlat de la situació de grans entitats de la ciutat com la recent creada Fundació Òpera Catalunya (FOC), que suma les sinergies de dues altres entitats sabadellenques històriques: l’Associació dels Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès.  
 

La consellera amb l'alcaldessa i el regidor de Cultura Foto: Aj. Sabadell / Juanma Peláez


La FOC permetrà mantenir la temporada estable d’òpera a Sabadell i ferla arribar també a les diferents poblacions del país que fins ara podien presentar els títols operístics també als teatres respectius: Reus, Manresa, Sant Cugat del Vallès, Viladecans, Vic, Lleida, Girona, Granollers, Tarragona i Tortosa.

Una altra de les qüestions abordades és la situació dels museus de la ciutat i la coordinació entre les diverses entitats museístiques, tant els museus municipals com el Paleontològic. A més, s’han posat sobre la taula projectes de gran impacte a la ciutat, com les activitats de Rialles i de la renovació de La Vela.