La connexió de l’autopista C-58 amb la nova rotonda del Portal Sud de Sabadell, més a prop

Dues grues de gran tonatge són les encarregades de muntar el nou viaducte de 302 tones

Redacció
07 d'agost de 2024, 14:12
Actualitzat: 14:12h
Imatge de l'autopista C-58 en el seu pas per Sabadell.
Imatge de l'autopista C-58 en el seu pas per Sabadell. | Norma Vidal

La construcció del Portal Sud de Sabadell entra ja en la seva recta final. Aquesta passada nit va començar la col·locació d’un nou viaducte que permetrà la connexió de l’autopista C-58 amb la nova rotonda que s’ha construït per accedir a la ciutat a través de la Gran Via. La instal·lació es fa en horari nocturn i són necessàries dues grues de gran tonatge així com vehicles de transport especials.

El Portal Sud és una de les obres de major envergadura de les que s’han dut a terme a Sabadell els darrers anys i un dels punts àlgids del projecte arriba aquesta setmana amb la instal·lació del pont. Un cop col·locat, el nou viaducte tindrà una alçada de 7,5 metres i una longitud total de 47 metres. Ocuparà una superfície de 319 m2 i el seu pes és de 302 tones.

A causa de la seva grandària són necessàries unes bigues capaces de sustentar la nova estructura. L’operació es duu a terme en horari nocturn, ja que és el moment que ha autoritzat l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) per no interferir en les maniobres d’enlairament i aterratge de l’aeroport. 

Les obres del Portal Sud tenen com a objectiu dignificar tot l’àmbit, millorar la fluïdesa del trànsit i la seguretat en un punt per on circulen uns 42.000 vehicles diaris, com també l’activitat econòmica i la qualitat de vida. Aquest ha estat un projecte llargament reivindicat per la ciutat i el territori. El projecte es divideix en tres fases. Un cop acabin les dues primeres, ja molt avançades, ja hi podran circular els vehicles. La tercera inclou l’enllumenat, accessos a l’aeroport i jardineria del conjunt dels vials del Portal Sud i s’està planificant. 

El pressupost d’aquesta nova infraestructura és de més de 10 milions d’euros, cofinançats entre l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona.