Educació inverteix gairebé quatre milions d'euros per ampliar dos centres del Vallès Occidental

Una de les partides permetrà transformar l'equipament en un institut escola

Publicat el 23 de maig de 2021 a les 14:00
La Generalitat ha aprovat, aquesta setmana, destinar 3,8 milions per a l'ampliació dels centres educatius: el Complex 0-16 El Viver, de Montcada i Reixac, i l’Institut Escola Sant Esteve de Castellar del Vallès. Ara, el Departament d'Educació signarà un conveni amb els dos consistoris per fer-ho possible. 

A Montcada, s'ha reservat una partida d'1,8 milions d'euros per a l’execució de les obres d’ampliació i adequació de l’escola, per tal d’acollir el Complex educatiu 0-16 anys del barri de Can Sant Joan. Les fases d’obra previstes en el conveni són: l’ampliació d’una ala de l’edifici en un volum de tres plantes, la nova construcció d’un aulari d’educació infantil i les reformes interiors i d’urbanització necessàries que permetran acollir els infants i joves del barri de 0 a 16 anys.

L’aportació d’Educació es durà a terme en tres anualitats: 500.000 euros per al 2022, 700.000 euros per al 2023  i 600.000 euros per al 2024.

A Castellar, es transformarà l’Escola Sant Esteve en un institut escola. S'ampliarà un edifici aulari de dues plantes, la nova construcció d’un gimnàs-sala gran i l’adequació dels espais interiors necessaris per poder disposar dels espais necessaris per impartir ESO. D’aquesta manera, el Govern hi destinarà un total de 2.070.000 euros en dues anualitats: 1.035.000 euros per al 2023  i 1.035.000 euros per al 2024.