El Govern ha ordenat el tancament, a partir de demà, de totes les escoles, instituts i universitats de Catalunya per intentar contenir els contagis de coronavirus. La mesura afecta 1,8 milions d'alumnes i al voltant d'uns 100.000 docents. Just aquest dijous, el govern espanyol té previst aprovar que els pares que s'hagin de quedar a càrrec dels fills -per evitar que es quedin amb els avis, col·lectiu de risc- i no puguin fer teletreball, rebin una compensació per part de la Seguretat Social.
El Consell Assessor del Pla d'Actuació del Procicat ha pres aquesta decisió en una reunió al Palau de Pedralbes. Aquest dijous al matí ja s'ha ordenat el tancament dels casals cívics i de gent gran de la Generalitat amb vocació de protegir els col·lectius més vulnerables.
Ja fa dies que les autoritats no descartaven aplicar mesures més dràstiques per contenir el virus. Dimarts la consellera de Salut, Alba Vergés, va apuntar-ne la possibilitat malgrat poc després la portaveu, Meritxell Budó, va puntualitzar que en aquell moment no era encara necessari. I avui el president de la Generalitat, Quim Torra, tampoc ho ha descartat en la compareixença que ha fet per detallar el pla de xoc de l'executiu per fer front a la pandèmia mundial.
El nombre d'escoles afectades pel coronavirus ha anat augmentant dia a dia. Si a principis de setmana es va tancar una bressol de Barcelona per un cas positiu, ahir Igualada va ordenar el tancament de 39 escoles a la Conca d'Òdena per un brot. I aquest dijous l'escola Mas Boadella de Sabadell també ha hagut de suspendre les classes i ha confinat tots els professors. Ara, la mesura es fa extensiva a tot el país.
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198001[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197963[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197894[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198035[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
El Govern ordena el tancament d'escoles, instituts i universitats a partir d'aquest divendres
S'activa la fase d'emergència 1 per intentar aturar l'epidèmia de coronavirus a Catalunya i les mesures tindran una durada mínima de 14 dies
ARA A PORTADA
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Publicat el 12 de març de 2020 a les 13:52
Actualitzat el 12 de març de 2020 a les 14:12
Et pot interessar
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure
-
Societat Així serà la Festa Major de Sabadell 2025