El Metro de Guadalajara, a Mèxic, «passa» pel Vallès

Un comboi fabricat a Santa Perpètua de Mogoda i destinat a la capital de Jalisco fa proves entre les estacions d'Hospital General i de Terrassa Nacions Unides de FGC

  • El comboi de Guadalajara, a les instal·lacions de FGC. | FGC -
Publicat el 17 d’abril de 2017 a les 20:00
Un comboi del metro de Guadalajara (Mèxic) circula aquests dies en mode de prova a la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). El tren és un vehicle de la sèrie Metròpolis, fabricat per Alstom Transport a la factoria de Santa Perpètua de Mogoda, i que actualment es troba a les instal·lacions del Centre Operatiu de Rubí (COR).

Les proves consisteixen a realitzar assajos de validació en línia de les prestacions de marxa en tracció i frenat, sota diferents condicions de càrrega i també uns quants quilòmetres de rodatge de fiabilitat. A més, es realitzen diferents medicions de valors com la velocitat, l’acceleració, la temperatura o el soroll.

Aquestes proves es fan de nit, entre les estacions d’Hospital General i Terrassa Estació del Nord, fora de l’horari de servei comercial i en compatibilitat amb els treballs de manteniment de les instal·lacions.

FGC, un referent de qualitat per operadors internacionals

Les instal·lacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han estat anteriorment escenari de proves de circulació de trens d’operadors internacionals. Així, els trens xinesos de Xin Min i Yang Pu van fer ús de les instal·lacions d’FGC amb ample de via internacional de 1.435 mm per a la realització de proves de circulació, i el març del 2013, un comboi del metro de Panamà (L1) també va realitzar un període de 8 setmanes de circulacions de prova.

Aquest tipus d’actuacions generaren uns ingressos extra per a FGC per raó de la utilització de les instal·lacions de tallers i vies, així com per la prestació del servei de conducció i acompanyament dels trens durant les proves. 

A nivell internacional, FGC també col·labora amb institucions per tirar endavant iniciatives relacionades amb projectes constructius, de gestió de la operació del servei ferroviari, i amb millores en els àmbits tecnològic, de seguretat i de sostenibilitat. En aquest sentit, Ferrocarrils també participa en diferents projectes del programa H2020 de la Unió Europea dins l’àmbit del transport intel·ligent i verd: Hermes, Auggmed, Eutravel i Intermodel.
 

El metro de Guadalajara, a la línia del Vallès de FGC. Foto: FGC