L’Hospital Parc Taulí de Sabadell ha fet la primera implantació al món d’una pròtesi aòrtica de petit diàmetre personalitzada per operar un aneurisma d’aorta -és l'aparició d'un bulto a l'artèria principal que porta sang oxigenada del cor al cos-. Anualment, el centre hospitalari atèn entre 60 i 70 usuaris amb aquesta afectació.
Una intervenció que s'ha dut a terme amb un pacient, de 69 anys, que presentava una isquèmia d’extremitats amb oclusió d’un eix ilíac, és a dir, patia un dèficit de sang a la zona, o voltants, de la pelvis. Una pràctica per la qual s'ha optat, ja que una cirurgia oberta suposava un risc per a la seva vida.
En les intervencions d’aneurismes toraco-adbdominals es fan servir pròtesis a mida que tenen un catèter d’entrada de gran diàmetre (8 mil·límetres), però aquest usuari tenia un greu problema de lesions a les artèries ilíaques i necessitava un catèter d’entrada més petit. Per això, es va demanar la fabricació a mida d’una pròtesis de baix perfil.
La intervenció posterior va ser complexa: primer s'havia d’introduir i alliberar la pròtesis per la zona engonal de forma precisa davant de l’origen de les artèries viscerals, i després es van haver d’implantar els stents que comuniquen la pròtesi aòrtica amb les artèries renals, mesentèriques i tronc celíac des del braç. L’operació es va fer en tres hores, afegint també un bypass per tractar la isquèmia de la cama esquerra.
El Taulí, pioner en la implantació d'una pròtesi aòrtica personalitzada per tractar un problema de cor
Societat
És la primera intervenció al món d'aquestes característiques i s'aplica en un pacient de 69 anys
ARA A PORTADA
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Política El ple de Sabadell votarà reprovar el regidor de Vox que va simular un tret al clatell Gerard Mira
-
Política Un regidor de Vox a Sabadell fa veure que dispara «un tret a la nuca» a una membre dels Comuns Gerard Mira
-
Publicat el
17 de maig de 2023 a
les 17:36
Actualitzat el
17 de maig de 2023 a les
17:37
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
