ERC, Crida i Junts per Sabadell demanen a Farrés que el ple d'octubre no se celebri l'1-O

Remarquen que es tracta d'un dia de reivindicació des de l'any 2017

Publicat el 16 de setembre de 2019 a les 22:46
Actualitzat el 16 de setembre de 2019 a les 23:01
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Crida per Sabadell i Junts per Sabadell han traslladat una petició a l'alcaldessa, Marta Farrés (PSC), perquè canviï la data de celebració del ple del mes d'octubre. La raó: està programat pel dimarts dia 1, un dia marcat en l'agenda sobiranista des de l'any 2017, quan es va celebrar el referèndum.

La petició passa per canviar la data, donat que es tracta d'un dia marcat per la mobilització popular" i perquè hi ha un escenari polític sensible i complex, assenyalen els signants. "Es realitzaran múltiples manifestacions organitzades per la ciutadania a Sabadell per recordar els fets succeïts aquell mateix dia l'any 2017", recorda la petició, destacant que "un gran nombre de ciutadans i ciutadanes de Sabadell van ser víctimes de la repressió dels cossos de seguretat, impedint-los el seu dret a votar pacífica i democràticament".

En la petició, que recorda que dos sabadellencs es troben en presó preventiva com ho són l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell i el president d'Òmnium, Jordi Cuixart, apunten que el ROM, en el seu article 14, preveu que l'alcaldessa modifiqui la data de les sessions plenàries "per causes excepcionals expressament motivades".