Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha carregat contra l'acord de PSC, Podem i Ciutadans per retirar la pancarta que demana la llibertat dels presos polítics de la façana de l'Ajuntament de Sabadell. La Junta de Portaveus ha aprovat aquest dimarts retirar-la a partir d'una moció que ha presentat Ciutadans, i que ha comptat amb els vots a favor del PSC i de la regidora de Podem Marta Morell.
"És lamentable veure com l'alcaldessa de la ciutat i el seu govern compren el marc mental extrem del nacionalisme espanyol tergiversant la realitat, ja que la pancarta en cap cas és un símbol partidista, sinó que recull el sentiment majoritari entre els nostres veïns i veïnes que van expressar clarament el passat 26-M que no volen presos polítics", assenyala el portaveu republicà, Gabriel Fernàndez.
En aquest sentit, acusa PSC i Morell de "blanquejar la monarquia espanyola". "Aquesta insensibilitat manifesta pel govern de PSC i Podemos és altament preocupant i s'agreuja si prenem en consideració que entre els presos polítics hi ha la Carme Forcadell i el Jordi Cuixart, dos veïns de Sabadell", afegeix Fernàndez.
És per això que demana a Farrés "que respecti i defensi els drets bàsics que estan sent vulnerats", i s'ofereix per acompanyar l'alcaldessa a Lledoners i a Mas d'Enric si vol visitar Cuixart, Forcadell o qualsevol dels presos.
ERC titlla el govern de Sabadell d'«insensible» per retirar la pancarta dels presos
Recorden que dos sabadellencs com ho sóc Jordi Cuixart i Carme Forcadell estan afectats
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 23 de juliol de 2019 a les 16:46
Actualitzat el 23 de juliol de 2019 a les 17:02
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
