Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat aquest mes de gener la instal·lació de Bicitancats -aparcaments segurs per deixar la bicicleta- a tres estacions de la línia del Vallès Occidental (a les línies S1 i S2): Valldoreix (Sant Cugat), Bellaterra i Can Feu - Gràcia (Sabadell).
D'aquesta manera, s'afegeixen als altres quatre punts de la xarxa que ja disposen d'aquest servei, Sant Quirze, UAB, Terrassa Nacions Unides i Sabadell Nord. Els Bicitancats funcionen les 24 hores dels 365 dies de l'any. Disposen d'un sistema de control automatitzat a través d'una aplicació mòbil, que tothom pot descarregar-se i començar a utilitzar -gratuït el primer dia que la persona usuària es dona d'alta-.
La infraestructura és l'aposta que fa la xarxa de trens per potenciar la intermodalitat tren-bicicleta i donar així peu a un canvi que fomenti una mobilitat més sostenible. Aquestes accions entren dins de la política de FGC per lluitar contra el canvi climàtic i millorar la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana.
Amb les noves instal·lacions, que també han tingut lloc a estacions de la línia Llobregat-Anoia (Piera, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts, Vilanova del Camí, Martorell Enllaç, Sant Vicenç de Castellet i Pallejà). FGC disposa d'una oferta global de gairebé 440 places d'aparcament per a bicicletes amb sistema de seguretat. Durant aquest 2022, es preveu l'emplaçament de 10 nous Bicitancats que s'aniran muntant segons la demanda que hi hagi.
[noticia]14123[/noticia]
FGC amplia els aparcaments segurs de bicicletes a tres estacions del Vallès Occidental
Bellaterra, Valldoreix i Can Feu - Gràcia fan que la línia ja en tingui set
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de gener de 2022 a les 16:30
Actualitzat el 20 de gener de 2022 a les 16:50
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell invertirà prop de 3 milions en la millora dels carrers
-
Societat Pas endavant per construir el nou aparcament del passeig de Can Feu
-
Societat Els veïns de Sabadell es planten contra els ocupants d'un local després de setmanes d'incidents
-
Societat Així serà l'Eix Macià de Sabadell: renovació del carril bici i més seguretat
-
Societat Sabadell transformarà el Parc d’Odessa amb més verd i equipaments
-
Societat Condemnat per abusar i prostituir la seva cosina menor a Barberà del Vallès