La Campanya contra el Quart Cinturó acusa l'Estat de sembrar zitzània contra el procés

Afirma que l'anunci de licitació de l'estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers de la B-40 esdevé un acte electoral del PP i diu que la infraestructura és el paradigma "del model anacrònic i estatal de la mobilitat, econòmic i territorial de l'estat"

Publicat el 20 de febrer de 2016 a les 18:00
L'anunci de la Ministra de Fomento en funcions Ana Pastor d'iniciar en pocs dies la licitació de la redacció de l'estudi informatiu del Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers "és una nova mostra que l'administració de l'estat utilitza aquesta autopista a voluntat com a eina política", afirmen des de la Campanya Contra el Quart Cinturó, que s'extén per l'Alt Penedès, el Baix Llobregat i el Vallès.

"En la conjuntura actual (un govern espanyol en funcions, una retallada pendent dels pressupostos generals de l'estat imposada per la Unió Europea, un Parlament i un Govern de la Generalitat amb unitat d'acció sobiranista), recuperar-lo és sinònim de sembrar zitzània i discòrdia des de la feblesa d'un govern en funcions i que utilitza tota arma llancívola possible per crear conflicte a Catalunya i, de passada, iniciar una possible campanya electoral per al mes de juny".

Per a la Campanya, fer aquest anunci en plena visita a les obres del Quart Cinturó, amb uns pressupostos que ni tan sols doten el 50% de l'obra pendent d'executar, rebla, "és el mateix que fer focs d'encenalls. Ni el posat seriós de la Ministra la fan creïble".

A més, se'ls diu a les forces polítiques catalanes que "no oblidin que aquesta és una infraestructura que, tal i com demostrava el mateix estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers del 2010, només tindria funcions internes en l'àmbit metropolità". Per tant, és conclou, "ha de ser dissenyada i executada en el marc de les competències territorials i de mobilitat definides per l'Estatut de Catalunya per la Generalitat".

Al nou conseller de Territori i Sostenibilitat, el terrassenc Josep Rull, "ferm defensor del Quart Cinturó amb qui hem mantingut converses llargues i disteses, sàpiga estar a l'alçada i no deixar-se emmirallar en l'acció infraesctructural demodée i desacreditada del ministerio de Fomento".

Per la Campanya, el nou estudi informatiu, si es licita, haurà de superar les mateixes limitacions dels pressupostos generals de l'estat (dotació econòmica i tram concret). "A més, una vegada adjudicat, s'hauran d'iniciar les consultes ambientals prèvies i de definir traçat, alhora que adaptar-se a la legislació territorial i ambiental vigent, marc que l'anterior estudi ignorà deliberadament. Amb els antecednts de què disposem (primeres adjudicacions d'estudis informatius el 1990), és d'esperar que fins i tot els més ferms defensors del Quart Cinturó caiguin en el desànim. Perquè, recordem-ho, els millors estudis contra el Quart Cinturó han estat els mateixos estudis informatius, ja que han demostrat que no milloren la mobilitat i desvien recursos que haurien de vertebrar una veritable xarxa de transport públic a la segona corona metropolitana".