El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha fet arribar aquesta setmana a l'alcalde de Ripollet, Jose M. Osuna, una anàlisi d'alternatives a "l'efecte barrera" de la C-58 al seu pas per Ripollet i faciliti la seva integració urbana, ja que el divideix, a més de la contaminació, tant atmosfèrica com acústica que suposa.
Es tracten de sis propostes que van des del cobriment o la instal·lació de barreres acústiques, fins al soterrament de diferents trams, modificant o no la rasant de l'autopista. Es tenen compte diferents graus d'intervenció i analitza els punts forts i febles de cada actuació, tenint en compte les problemàtiques i els riscos associats, així com la valoració econòmica de cadascuna. Així, el soterrament, que "solucionaria el problema de forma integra", és també la que presenta un cost econòmic més elevat i majors dificultats tècniques.
Aquest informe serà estudiat per la comissió pel soterrament el proper 2 de desembre per acordar les decisions i traslladar-les així a Territori i Sostenibilitat.
Sigui com sigui, Osuna ha afirmat que es tracta d'un bon punt de partida: "És un estudi honest, rigorós tècnicament, que defuig d'apriorismes polítics i no tanca la porta a les diverses alternatives" i ha apuntat en especial, definint-ho com "un pas endavant", que es concebi "l'efecte barrera" que provoca la via, "una afirmació que fins ara costava de fer per part de la Generalitat".
Aquest document el va encarregar la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat el mes de desembre de 2019, després d'arribar a un compromís amb el consistori vallesà.
[noticia]20224[/noticia]
La Generalitat contempla diverses alternatives a «l'efecte barrera» de la C-58 al seu pas per Ripollet
Proposa el soterrament, la instal·lació de barreres acústiques i el cobriment
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció
Publicat el 21 de novembre de 2020 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure