El Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 35,2 milions d'euros a la C-58, entre Badia i Terrassa. En total, es realitzaran tres obres que han de servir per descongestionar aquesta via que connecta el Vallès Occidental i Barcelona. A la calçada en sentit Barcelona s'ampliarà el tronc central a tres carrils a partir de l’enllaç Terrassa est Polígons i es construiran dos nous carrils de trenat per enllaçar amb l’AP-7. En sentit Manresa, es formarà una nova calçada lateral de dos carrils que donarà accés als polígons de Can Parellada. Els projectes es redactaran durant aquest any i les obres s'executaran al 2017.
La C-58 és una de les vies principals d'accés a Barcelona per als conductors que vénen des del Vallès Occidental i el Bages. 83.000 vehicles circulen diàriament a l'alçada de Sant Quirze i 165.000 ho fan a l'alçada de Badia. Els trams que es corresponen amb les zones d'influència dels enllaços es congestionen amb facilitat a les hores punta. Amb aquestes tres actuacions el Departament de Territori espera augmentar la capacitat de la carretera i millorar la fluïdesa del trànsit.
Concretament, a la calçada en sentit Barcelona es duran a terme dues intervencions. La primera, amb un pressupost de 12,7 MEUR, serà l'ampliació a tres carrils del tronc central a partir de l'enllaç Terrassa est Polígons fins a connectar amb Sabadell Centre, entre els punts quilomètrics 12,6 i el 17. Aquesta obra incrementarà la capacitat d'aquest tram de via de 4,4 quilòmetres, que suporta diàriament 57.000 vehicles de mitjana.
La segona, que té un cost previst de 7 MEUR, implicarà la construcció de dos carrils de trenat d'1,8 quilòmetres, a partir del nus de Sant Pau, per facilitar la incorporació a l'AP-7 i la B-30. Aquest tram de via té una intensitat mitjana de trànsit de 81.000 vehicles en sentit Barcelona, dels quals 20.000 es desvien cap a l'AP-7.
D'altra banda, a la calçada en sentit Manresa es millorarà l'accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a Les Fonts i Rubí i la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Es construirà una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze i Terrassa est Polígons.
D'aquesta manera, dels 48.000 vehicles diaris de mitjana que circulen per aquest punt en sentit Manresa, 22.000 ja es podran incorporar directament a la calçada lateral deixant el tronc de l'autopista més lliure pels 26.000 vehicles que continuen el seu recorregut cap a Terrassa centre, Viladecavalls i Manresa.
La Generalitat invertirà 35 milions d'euros per descongestionar la C-58, entre Badia i Terrassa
S'ampliaran carrils i se'n crearan de nous per millorar la comunicació entre el Vallès Occidental i Barcelona
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 09 d’abril de 2016 a les 18:30
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
