Aquest cap de setmana és el primer en què la caça major queda prohibida al parc natural de Sant Llorenç del Munt, així com als de Collserola, al de la Serralada de Marina i al de la Serralada Litoral. L'objectiu de no permetre aquesta activitat els caps de setmana és el de minimitzar els riscos d'accidents tenint en compte la gran afluència de públic en aquests espais.
La mesura, ordenada pel Departament d'Interior, s'allargarà fins que durin les restriccions de mobilitat municipals i comarcals a causa de la Covid-19. En un context de normalitat, a captura i caça d'espècies cinegètiques com el senglar està permesa en aquests parcs per ser considerada una activitat essencial pel control de poblacions i la reducció del seu creixement.
Sense la caça, es considera que el senglar assoliria un nombre "important" d'exemplars, la qual cosa es traduiria en "greus pèrdues" per a l'agricultura, però també a la ramaderia, amb la transmissió de malalties com la pesta porcina. També podria provocar un augment d'accidents de trànsit, tenint en compte que el 95% d'incidents a la carretera per fauna salvatge tenen el senglar com a causant.
Prohibida la caça a Sant Llorenç del Munt en cap de setmana per evitar accidents amb visitants
Societat
La restricció es mantindrà vigent mentre hi hagi restriccions de mobilitat municipal o comarcal
ARA A PORTADA
-
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell Redacció
-
Esports La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
Publicat el
06 de febrer de 2021 a
les 18:45
Et pot interessar
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
