El ple de Sabadell, celebrat aquest dimarts, ha aprovat, amb els vots a favor de PSC, Podem, la Crida i Cs i les abstencions de Junts per Sabadell (JxS) i ERC, reclamar al Departament de Salut la recuperació dels CAP de la ciutat, un cop s'ha desactivat l'estat d'alarma i s'ha reprès el camí cap a la "nova normalitat" -concepte amb el qual va batejar el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, la desescalada-.
Ha estat en una moció presentada conjuntament per socialistes i la formació taronja i que el portaveu d'aquest últim, Adrián Hernández, ha reivindicat la necessitat també d'obrir el consultori del Poblenou, a més ha destacat la importància de l'atenció primària en la detecció i seguiment del coronavirus.
La regidora republicana, Glòria Llobet, ha explicat que des de Salut s'havia enviat el pla sobre l'activitat d'aquest servei i ha concretat que, en el cas de l'equipament del Poblenou, "no s'obre, perquè no tenen pacients". Una afirmació que ha replicat Hernández, assenyalant que "potser aquest estiu sí, perquè hi ha gent que no marxarà".
També ha criticat que s'obrin els CAP "amb menys recursos i personal", en referència al de Gràcia, cosa que "impedeix el doble circuit". Per això, la regidora de Salut, Sònia Sada, ha demanat dotació de professionals per millorar la ràtio i no s'acabi "perjudicant el servei".
Reclamen la recuperació de l'atenció primària habitual a la ciutat
Societat
També cobrir les baixes i les vacances del personal per garantir el servei
ARA A PORTADA
-
Política El govern de Sabadell aposta per la seguretat i l'espai públic en l'últim pressupost del mandat: 303 milions d'euros ACN
-
-
Societat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el
08 de juliol de 2020 a
les 07:30
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany
-
Societat
Desapareix una possible prova clau del cas Jubany 25 anys després
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
