La Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Sabadell, celebrada aquest dimecres, ha decidit, per unanimitat, i a petició d'ERC, atorgar la Medalla del Mèrit Ciutadà a títol pòstum al bisbe Pere Casaldàliga, mort el passat el 8 d'agost als 92 anys.
La proposta també recull que la Comissió del Nomenclàtor inici l'estudi per dotar un carrer o un plaça amb el seu nom. Els republicans han justificat la proposta, perquè la ciutat "va ser, sense dubte, la llavor que el va portar a ser un dels principals teòlegs contemporanis de la teologia de l’alliberament".
També ha recordat que va arribar a la localitat el 1952 per exercir de professor, "fent una tasca social molt important durant més de sis anys" i ha rematat, "la seva figura a la nostra ciutat encara es recordada per molta gent". Una època en què hi havia "desigualtats socials i les mancances visibles".
El portaveu dels republicans, Gabriel Fernàndez, va anunciar, hores després de conèixer la desaparició de Casaldàliga l'entrada d'aquesta moció, una proposta que també s'hi va adherir la portaveu de Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró.
Sabadell atorgarà la Medalla del Mèrit Ciutadà a títol pòstum a Casaldàliga
Societat
La Junta de Portaveus també dona llum verda perquè s'estudiï trobar un carrer o plaça per posar el seu nom
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Més busos interurbans i dues noves rutes: consulta les tretze línies reforçades aquest setembre Neus Climent / Agències
-
Cultura Sabadell alça el teló de la seva Festa Major amb el pregó del Gran Germán Antonio Ramos Llauradó
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
02 de setembre de 2020 a
les 17:29
Actualitzat el
02 de setembre de 2020 a les
18:50
Et pot interessar
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
