El Saba-TIC, la mostra interactiva de tecnologies innovadores organitzada per l’Ajuntament de Sabadell en el marc de la Festa Major, es consolidarà aquest any. En aquesta tercera edició es diversificaran i incrementaran les activitats proposades i s’oferiran uns serveis millors a les entitats expositores. L’objectiu és que hi tornin a passar unes 2.000 persones, com el 2017.
L’esdeveniment, que serà gratuït, es durà a terme el dissabte 8 de setembre a l’Espai Cultura de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859. Hi haurà tallers i una zona d’exposició, a l’aire lliure i a l’interior de l’edifici, i enguany es posarà l’accent en més de 15 propostes tecnològiques vinculades als àmbits dels drons, la realitat virtual, la impressió 3D, l’electrònica, la robòtica, els videojocs i la programació. Per a alguns dels tallers i activitats cal inscripció prèvia, disponible a partir del 16 d’agost.
Enguany la benvinguda la donarà el Robot Pepper, que interactuarà amb els visitants i oferirà informació sobre l’esdeveniment a través d’una pantalla integrada de 10,1 polzades. I, gràcies a Codelearn, es podran veure en acció altres robots –seguidors de línies i humanoides–. Així mateix, l’Espai Cultura organitzarà un taller infantil de creació de robots que dibuixen (drawbots).
Novetats principals de la 3a edició
La primera novetat d’aquesta edició són les curses de nano-drons professionals i el “bateig de vol” per a debutants. Serà a càrrec de l’associació Drones de Carreras, que proposaran diverses curses, una de les quals a càrrec de pilots professionals i altres obertes a qualsevol persona que es vulgui iniciar en aquest món (amb una edat mínima de 10 anys), com a “bateig de vol”. Els drons són avui un sector tecnològic en expansió, que compta amb més 600 operadors professionals a Catalunya i que impacta també en altres tecnologies com la impressió 3D, la realitat virtual o el desplegament de la connectivitat mòbil 5G.
La segona novetat està relacionada amb la impressió en 3D.
Sabadell tornarà a acollir la mostra Saba-TIC
Societat
Es consolida com un dels esdeveniments principals vinculats a les noves tecnologies
ARA A PORTADA
-
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell Redacció
-
Esports La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
Publicat el
12 d’agost de 2018 a
les 14:00
Et pot interessar
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
