Terrassa ha estat nomenada Ciutat Europea de l'Esport 2021. Es tracta d'un reconeixement atorgat per l’Associació de Capitals i Ciutats Europees de l’Esport (ACES). L'organització ha destacat que la ciutat rebrà el títol per ser "un bon exemple de l’esport per a tothom com a instrument de salut, integració, educació i respecte" i per la política esportiva municipal en equipaments, programes i activitats.
La candidatura de Terrassa com a Ciutat Europea de l’Esport 2021 va ser aprovada en Junta de Portaveus el passat 29 de juny de 2017. Des d’aquell moment, els serveis municipals d’Esports i de Relacions Europees i Internacionals, han treballat en la preparació de la candidatura, que finalment ha estat reconeguda per ACES Europe.
La decisió final ha estat comunicada pel president de la institució, Gian Francesco Lupattelli, en una carta adreçada a l'alcalde egarenc, Jordi Ballart. El batlle ha assegurat que aquest reconeixement posa en valor el compromís "de l'Ajuntament, entitats, cluns i esportistes" de la ciutat amb l'esport. A més, ha explicat que cal aprofitar aquest nomenament per fer servir l’esport com a eina "de projecció a l’exterior i per convertir la seva pràctica, de forma més decidida encara, com un veritable instrument al servei de la salut, l’educació, la integració i la igualtat de gènere".
El reconeixement de Ciutat Europea de l’Esport, el concedeix des de l’any 2001 l’Associació de Capitals i Ciutats Europees de l’Esport, que cada any anomena una nova Capital Europea, Comunitat i Ciutat de l’Esport. En el cas de la Ciutat Europea de l'Esport, s'atorga a poblacions d'entre 25.000 i 500.000 habitants.
Gràcies a aquest reconeixement, Terrassa acollirà i organitzarà un ampli ventall d’activitats esportives i podrà establir vincles i projectes esportius compartits amb altres municipis europeus membres de la xarxa.
Terrassa, Ciutat Europea de l'Esport 2021
En el marc d'aquest reconeixement la ciutat acollirà esdeveniments i impulsarà projectes esportius
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 27 de setembre de 2020 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
