
L'equip d'Unitat pel Canvi davant d'una entitat bancària. Foto: Albert Segura
Unitat pel Canvi assegura que no ha dement ni un cèntim als bancs per poder tirar endavant la seva campanya electoral a Sabadell, que ha tingut un cost de 22.450 euros, 50 euros per sota del topall establert pel Llei. Entre les mesures d’estalvi dutes a termes hi figura l’aportació de treball voluntari, el disseny fet per gent del col·lectiu i la renúncia a comprar banderoles per als carrers.
Tal i com s’estableix per Llei, cada partit pot gastar 0,11 euros per ciutadà en un municipi, suma que a Sabadell suposa un pressupost de 22.500 euros. Amb aquest topall, la força assegura que el eu disseny de campanya ha prioritzat altres accions que no passin per la publicitat habitual centrada en banderoles, el cost de les quals és molt elevat pel rendiment que donen. “Vam preferir gastar diners en cebes en lloc de banderoles”, diu fent broma el seu cap de llista, Joan Berlanga.
De fet, el cost de les cebes s’eleva a 400 euros, el de la cartellera a 6.000 i el de la resta de material de campanya a 8.000 euros. Sumar-hi les banderoles hauria elevat el cost en 17.000 euros més.
De la mateixa manera, la formació ha optat per autofinançar-se sense haver de recórrer als bancs. Això ha suposat que s’hagin assumit bons personals que es retornaran, que s’han sumat a les aportacions que el col·lectiu ha rebut per fer front a l’arrencada de la campanya electoral.