El candidat d'En Comú Podem, Xavier Domènech, ha proposat aquest dimarts tipificar com a delicte al Codi Penal el finançament il·legal de partits polítics i que s'apliqui per igual a les fundacions de les formacions polítiques. De fet, ha apostat per un tractament igual d'aquest tipus de regulació entre partits i fundacions.
En un acte de campanya sobre corrupció al Centre Cívic de Can Deu de Sabadell, amb moltes referències a l'ex alcalde socialista Manel Bustos, ha assegurat queb el 20 de desembre es decideix si es comença a construir "una Catalunya lliure de corrupció i corruptes" o se segueix "atrapats amb aquesta xacra que no és altra cosa que la falta de democràcia".
Al final de la seva intervenció, Domènech ha ressaltat que el 20 de desembre "es decideix que aquest país i aquesta ciutat ja està cansada" i "ha dit prou a la injustícia social, a la falta de llibertats, i a que constantment se'ls hi quarti el dret a decidir-ho tot".
Domènech ha centrat el seu discurs en la corrupció i ho ha fet a Sabadell. De fet, ha destacat que Sabadell és una de les ciutats capdavanteres del canvi a Catalunya i a l'estat espanyol. "Aquesta ciutat ha viscut "un període de foscor, corrupció i el 24 de maig va dir 'no' per començar a dir 'sí'", ha indicat. A l'acte, Domènech ha fet referència al Cas Pretòria, el Cas del Palau de la Música, al cas Púnica, el Nóos i els ERO d'Andalusia.
El cap de llista d'En Comú Podem ha assegurat que "el canvi és més necessari que mai. Necessitem fer fora el PP i construir unes polítiques alternatives de justícia social, de llibertat, contra la corrupció i a favor del dret a decidir".
Ha assenyalat que "la corrupció significa males pràctiques" i que hi ha "delinqüents que ens governen, i perquè on hi ha corrupció no hi ha democràcia i on hi ha democràcia no hi ha corrupció". En aquest sentit, ha apuntat que la corrupció "és el càncer de la democràcia. Mentre hi hagi casos de corrupció a aquest país no es pot parlar de democràcia". Així mateix, ha declarat que la corrupció "és un problema sistèmic".
"Mai més un Bustos ni a Sabadell ni enlloc"
Per la seva part, Joan Mena, número 7 de la llista d'En Comú Podem per Barcelona, ha recalcat que "feia falta una confluència de partits d'esquerres i activistes per fer fora la corrupció i els corruptes i evitar que una ciutat com la de Sabadell tingui un alcalde vergonyant com va ser Bustos". Segons Mena, "mai més un Bustos ni a Sabadell ni enlloc". El candidat ha indicat que "l'època del 'bustisme' a Sabadell ha estat l'època més fosca des de l'inici de la democràcia".
Jaume Asens, tinent d'alcalde de Drets de ciutadania, Participació i Transparència de Barcelona, ha comparat la corrupció amb les "termites que s'instal·len en un espai i el podreix i no es veu el que han fet fins que està tot podrit". Asens ha assenyalat que volien arribar a les institucions per fer net a l'Ajuntament, la Diputació, l'àrea metropolitana i els consells comarcals. "No volíem canvis cosmètics, sinó canvis de fons".
Xavier Domènech proposa que el finançament il·legal de partits i fundacions sigui delicte
Carrega contra Bustos i espera que no es torni a repetir un cas com el Mercuri | El candidat d'En Comú Podem ho ha dit en l'acte de campanya celebrat al Centre Cívic de Can Deu

- Un cotxe arrossegat durant la riuada de 1962 -
- Francesc Monné
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció
Publicat el 15 de desembre de 2015 a les 22:07
Actualitzat el 15 de desembre de 2015 a les 22:13
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure