Les meduses són un clàssic de l'estiu. Aquest dijous, per exemple, han afectat diverses platges de la Costa Brava i han deixat força gent sense poder-se banyar.
Ara bé, a vegades una picada és inevitable. Què cal fer? La Generalitat dona set consells per saber com actuar mentre que la Creu Roja ho fa en un vídeo.
Què fer en cas de picades?
Si es produeix la picada, la sensació és molt similar a la del dolor causat per una cremada. S'inicia una erupció a la pell que pot reaparèixer diverses vegades (durant setmanes o mesos). Habitualment, la reacció local desapareix al cap de pocs dies, encara que en alguns casos el dolor perdura durant setmanes.
Segons la Generalitat, una vegada s'ha produït la picada, cal:
1. Sortir de l'aigua.
2. No rascar-se ni fregar la zona afectada amb tovalloles o altres peces.
3. Retirar de la pell (amb pinces o guants) les restes de tentacle, si són visibles.
4. Rentar la ferida amb aigua salada. Mai no s'ha d'utilitzar aigua dolça, ja que activa les
cèl·lules i augmenta la quantitat de toxina injectada.
5. Omplir una bossa de plàstic amb gel i aplicar-la com més aviat millor, durant uns 5 minuts, sobre la zona de la picada (mai no s'ha de posar el gel directament sobre la pell). Si la coïssor no es deté, s'hi pot aplicar fred una altra vegada, durant 5 minuts més.
6. Per evitar la infecció de la ferida, s'aconsella l'aplicació sobre la pell d'un antisèptic (alcohol iodat) 3-4 vegades al dia, durant 48-76 hores.
7. Aquestes mesures han de prendre's com més aviat millor. Si les molèsties continuen o generen tremolors, nàusees, marejos o dolor intens, caldrà acudir a un centre sanitari.
A continuació, el vídeo de la Creu Roja.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xrol9uv1wEQ[/youtube]
VÍDEO Què has de fer si et pica una medusa?
Societat
Set consells a càrrec de la Generalitat per saber com actuar després d'una picada
ARA A PORTADA
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Política El ple de Sabadell votarà reprovar el regidor de Vox que va simular un tret al clatell Gerard Mira
-
Política Un regidor de Vox a Sabadell fa veure que dispara «un tret a la nuca» a una membre dels Comuns Gerard Mira
-
Publicat el
24 d’agost de 2018 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
