11
d'agost
de
2021, 13:07
Actualitzat:
13:13h
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en marxa la nova subestació elèctrica de tracció de Bellaterra que augmentarà la potència i això permetrà que, quan es posin en servei els 15 nous trens que estan previstos a la línia del Vallès, augmenti la freqüència de pas dels combois.
D'aquesta manera, Sabadell i Terrassa disposaran d'un tren cada cinc minuts en hora punta i Sant Cugat, cada dos i mig. La instal·lació de tracció està situada entre les dues ja existents a Sant Quirze i Sant Cugat i disposa d'un equipament d'última generació, amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat.
L'objectiu de la nova infraestructura és proporcionar una potència de fins a 5.400 kW. El projecte i les obres s'han fet amb la col·laboració de l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra. I es tracta de la segona subestació que disposa la línia ferroviària vallesna, l'altra es troba a Rubí i és "'d'una importància estratègica", perquè garanteix l'alimentació dels tallers que hi ha en aquest municipi d'una manera independent.
Unes millores que se sumen a d'altres impulsades per FGC amb la finalitat de donar màxima capacitat a la línia del Vallès, ja que a finals de l'any passat van acabar els treballs a Plaça Catalunya, a Barcelona, que van consistir en allargar les vies i les andanes per a l'entrada automàtica de trens.
Gairebé un 40% de capacitat
Els pronòstics amb la introducció d'aquestes millores, juntament amb l'arribada progressiva d'aquests 15 unitats de trens, és que línia de FGC que cobreix el Vallès Occidental guanyi un 37% de la seva capacitat. Així, si actualment duu a terme al voltant d'uns 80 milions de viatges l’any, s’aconseguirà arribar fins als 110 milions.
D'aquesta manera, Sabadell i Terrassa disposaran d'un tren cada cinc minuts en hora punta i Sant Cugat, cada dos i mig. La instal·lació de tracció està situada entre les dues ja existents a Sant Quirze i Sant Cugat i disposa d'un equipament d'última generació, amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat.
L'objectiu de la nova infraestructura és proporcionar una potència de fins a 5.400 kW. El projecte i les obres s'han fet amb la col·laboració de l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra. I es tracta de la segona subestació que disposa la línia ferroviària vallesna, l'altra es troba a Rubí i és "'d'una importància estratègica", perquè garanteix l'alimentació dels tallers que hi ha en aquest municipi d'una manera independent.
Unes millores que se sumen a d'altres impulsades per FGC amb la finalitat de donar màxima capacitat a la línia del Vallès, ja que a finals de l'any passat van acabar els treballs a Plaça Catalunya, a Barcelona, que van consistir en allargar les vies i les andanes per a l'entrada automàtica de trens.
Gairebé un 40% de capacitat
Els pronòstics amb la introducció d'aquestes millores, juntament amb l'arribada progressiva d'aquests 15 unitats de trens, és que línia de FGC que cobreix el Vallès Occidental guanyi un 37% de la seva capacitat. Així, si actualment duu a terme al voltant d'uns 80 milions de viatges l’any, s’aconseguirà arribar fins als 110 milions.