Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres a l'estació de Plaça Catalunya gràcies a les quals es podran implementar les noves freqüències a la línia Barcelona-Vallès i aconseguir que en hora punta hi hagi trens a Terrassa i Sabadell cada cinc minuts, i a Sant Cugat, cada 2 minuts i mig.
Els treballs han consistit en allargar les vies i les andanes per a permetre l'entrada automàtica dels trens. A més a més, també s'ha ampliat el vestíbul, que h espai i millorat els fluxos de circulació de persones. Amb aquesta obra, FGC culmina un dels treballs més importants que ha de permetre posar en servei els 15 nous trens l’any vinent i, per tant, millorar les freqüències per donar la màxima capacitat a la línia.
Per altra banda, també s'ha implementat el nou sistema ATO (Automatic Train Operation), que millora la velocitat i la regularitat de la xarxa. L’ATO redueix el temps de trajecte entre estació i estació, ja que optimitza al màxim la velocitat de la via; el frenat és uniforme perquè el mateix sistema regula la velocitat i la va adequant a la distància que queda per al punt de parada; i la línia pot millorar les freqüències perquè els trens poden anar més ràpid. Aquest sistema és, a més, més eficient perquè estalvia energia ja que la conducció es torna més uniforme.
Amb la incorporació dels nous trens i la millora de les freqüències, la línia del Vallès guanyarà un 37% de la seva capacitat. Si ara pot realitzar 80 milions de viatges l’any, s’aconseguirà arribar fins als 110 milions de viatges l’any. De fet, donar més capacitat a les línies metropolitanes d’FGC amb l’estructura actual i amb nous serveis és un dels pilars de l’aposta, segons expliquen, de Ferrocarrils en la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire.
FGC finalitza les obres que permetran incrementar la freqüència de trens a Sant Cugat
Uns treballs que han de permetre posar en servei els 15 nous trens l’any vinent
21
de desembre
de
2020, 15:30
El més llegit