Consultori de campanya per la defensa de l'atenció primària

«Amb els consultoris es vol posar en valor la universalitat de la salut i proclamar que és un dret irrenunciable»

Publicat el 13 de juliol de 2020 a les 10:55
Actualitzat el 13 de juliol de 2020 a les 11:01
Els dissabtes dia 18 i dia 25 de juliol es muntaran uns Consultoris de Campanya a la Floresta a les Planes. Aquesta iniciativa és una resposta veïnal al CatSalut i la Mútua de Terrassa per la seva decisió de tancar fins a l'octubre els serveis de salut dels dos barris. Tot el veïnat és convidat a participar-hi i fer-ne ús dels serveis bàsics oferts per personal sanitari voluntari com a manera de fer costat a aquesta reivindicació.

Amb aquesta iniciativa les ciutadanes i ciutadans d'aquests barris es refermen en la defensa de la sanitat pública com un dret i no pas com un privilegi. Amb aquesta iniciativa mostren el desacord amb les raons que volen fer creure que la sanitat pública es mesura només amb paràmetres econòmics. Amb aquesta iniciativa es vol posar de manifest que l'atenció primària és el servei de salut més proper que tenim les ciutadanes i ciutadans i que el seu tancament té efectes negatius especialment sobre el col·lectiu de la gent gran.

La Floresta i les Planes són dos barris de muntanya de la Serralada de Collserola que sumen uns 6.000 habitants, són una comunitat que reivindica disposar de serveis de salut de qualitat. La seva gent, tant les persones joves com les més grans, volem tenir a l'abast els mateixos serveis que teníem abans de l'inici de la pandèmia, en aquest sentit, entenem que en l'àmbit de la salut l'assistència telemàtica ha de ser complementària de l'assistència presencial, però en cap cas l'ha de substituir.

Són moltes les veus professionals que posen en valor un tracte personalitzat entre el personal sanitari i els usuaris d'aquests serveis. No fa gaire una metgessa de la Floresta defensava públicament la necessitat d'acollir i escoltar el pacient amb una bona entrevista clínica; posava en valor les condicions per afavorir l'escolta i l'exploració física abans de passar a una orientació diagnòstica; i acabava concloent com era d'important tenir cura de la relació i coneixement entre el pacient i el professional.

Per això amb l'organització d'aquests consultoris de campanya es vol posar en valor la universalitat de la salut i proclamar que és un dret irrenunciable. El veïnat està cansat de sentir proclames polítiques que defensen la sanitat pública mentre a la pràctica es fan polítiques que la debiliten. Amb aquesta iniciativa el veïnat organitzat de la Floresta i les Planes se suma a la mobilització per la defensa de l'assistència primària impulsada per la Marea Blanca de Catalunya en la defensa d'un sistema sanitari públic, universal i de qualitat.