Sant Cugat del Vallès és el tercer municipi de l'Estat amb una renda per càpita més alta, amb 21.122 euros, segons dades del 2019 publicades aquest dilluns per l'INE. Entre el rànquing de les deu ciutats amb més renda per habitant de l'Estat també hi ha Sant Quirze del Vallès, amb 18.931 euros de mitjana. Els municipis madrilenys de Pozuelo de Alarcón -26.367 euros- i Boadilla del Monte -19.510 euros- lideren la classificació.
Sant Cugat també és la localitat catalana més ben situada a nivell de tot l'Estat pel que fa a nivells d'atur (6,4%) i esperança de vida (84 anys). Barcelona i Madrid concentren els 10 barris amb major renda neta mitjana anual per habitant, entre els quals hi ha Pedralbes, les Tres Torres i Sant Gervasi.
Segons l'informe Indicadors Urbans, entre els municipis amb més renda de l'Estat també hi ha Sitges, en catorzena posició, amb 17.665 euros de mitjana; Vilassar de Mar, 19è amb 16.966 euros; i Barcelona, 20è amb 16.894. Més avall també apareix el Masnou (16.456 euros), Molins de Rei (15.975 euros), Castelldefels (15.876 euros) i Sant Joan Despí (15.777 euros). Entre els municipis amb menys renda per càpita no en figura cap de català, en una llista que encapçalen dos municipis d'Almeria: Níjar, amb 7.097 euros; i Vícar, amb 7.634 euros.
Pel que fa a l'atur, a banda de Sant Cugat, entre les localitats amb menys desocupats hi ha Castelldefels, Barcelona i Cerdanyola del Vallès. De nou, cap municipi de Catalunya apareix entre els que tenen taxes més elevades d'atur. Lideren la llista Linares (Jaén) i la Línea de la Concepción (Cadis). De fet, Catalunya, Madrid i el País Basc encapçalen la llista de municipis amb més renda i menys atur.
Els indicadors urbans de l'INE també inclouen Manresa, Lleida, Reus, Terrassa, Badalona i Santa Coloma de Gramenet entre els municipis amb un major nombre mitjà de fills. Per contra, Cerdanyola del Vallès apareix a la llista de municipis amb menor nombre de fills per dona. Altres indicadors mostren que Girona és la cinquena ciutat de l'Estat amb major proporció de llocs de treball als serveis (86,8%).
Sant Cugat, al podi en la llista de les deu ciutats més riques d'Espanya
Barcelona i Madrid concentren els barris amb més riquesa, entre els quals hi ha Pedralbes, les Tres Torres i Sant Gervasi
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de maig de 2022 a les 15:08
Et pot interessar
-
Economia Grifols torna a caure a borsa: Gotham qüestiona les seves pràctiques comptables
-
Economia Eduard Torres, nou president de Sant Cugat Empresarial
-
Economia Esade, entre les 20 millors escoles de negocis del món
-
Economia PIMEC Vallès Occidental preveu un creixement econòmic moderat per al 2024
-
Economia Grifols declara la guerra a Gotham pel dany financer i reputacional causat
-
Economia Grifols s'estavella a la borsa després de ser acusada de manipular els comptes