L'Ajuntament suspèn els contractes d'obres per La Mirada davant del bloqueig judicial

La suspensió cautelar dels tribuanls mantindrà paralitzada "sine die" qualsevol tipus d'actuació

El nou centre educatiu de La Mirada està previst que s'ubiqui en una parcel·la del bosc de Volpelleres
El nou centre educatiu de La Mirada està previst que s'ubiqui en una parcel·la del bosc de Volpelleres | Aj. Sant Cugat
17 de gener de 2023
Actualitzat: 19 de desembre, 13:27h

El govern tripartit (ERC, PSC i CUP) ha acordat, amb el suport de Cs, suspendre els contractes per la licitació de les obres del projecte bàsic i executiu per a la construcció de l'escola de La Mirada al bosc de Volpelleres. Així doncs, l'administració local es veu forçada a prendre noves mesures davant del bloqueig judicial "in extremis" del jutjat contenciós administratiu núm. 10 de Barcelona arran del projecte del trasplantament d'arbrat i arbustos que preparava el terreny per acollir el futur centre educatiu.

Tal com ha recordat la tinència d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch, l'Ajuntament ja ha presentat un recurs per recórrer la suspensió cautelar -motivada per l'Associació per a la Defensa i Estudi de la Natura a Catalunya (ADENC)- i permetre reactivar les tasques de construcció. Un recurs que encara no s'ha resolt i que mantindrà paralitzada "sine die" qualsevol tipus d'actuació sobre els terrenys.

Des de Junts, el regidor Joan Puigdomènech ha avançat l'abstenció del principal partit de l'oposició brandant que "la direcció que va agafar el projecte, no és el camí que nosaltres hauríem escollit". De totes maneres, han defensat la seva neutralitat per tampoc oposar-se ni entorpir el procés. Una posició neutra que ha estat criticada per Duch: "No entenem que intentin continuar jugant a dues bandes". 

En aquest context, l'alcaldessa Mireia Ingla ja ha exigit en diverses ocasions a les entitats ecologistes que abandonin el litigi judicial i deixin de posar "pals a les rodes" a un "projecte de ciutat" indispensable pel barri de Volpelleres.