24
de juliol
de
2020, 13:38
Actualitzat:
18:56h
La nova anella de mobilitat verda estrenada durant el confinament, ha vingut per quedar-se. El govern de Sant Cugat consolida l'aposta per aquest projecte que havia entrat en funcionament com a prova pilot i impulsarà nous trams per connectar-la amb altres barris de la ciutat.
Una decisió que s'ha pres amb la voluntat de donar resposta a una demanda "històrica i majoritària" del veïnat que ajudarà a aplicar un canvi de paradigma pel que fa a la mobilitat del municipi apostant per "invertir la piràmide" actual del vehicle privat i prioritzant el pas de vianants i bicicletes. Una mesura que també es pren en el marc d'impulsar una mobilitat més sostenible a favor de la lluita contra el canvi climàtic.
Així doncs, es continuarà amb la dinàmica d'eixamplar les voreres i instal·lar carrils bicis al nucli urbà que pretèn a arribar a crear una "teranyina" amb tots els barris de Sant Cugat, amb un pressupost reservat de 400.000 euros. El govern ha tingut en compte l'augment de trànsit de bicicletes respecte a l'any passat; registrant un 15% (23.179 bicis) més a la Rambla del Celler i un 45% (18.745 bicis) al camí de Can Ganxet en comparació al mes de juny de 2019.
Durant aquests dies, el govern ha fet una sèrie d'enquestes a conductors que circulaven per Francesc Moragas i Rambla del Celler sobre si tenien "alternatives" en comptes de passar pel centre. La resposta obtinguda va ser un 81% a sí. Davant d'aquests resultats, l'alcaldessa Mireia Ingla ha explicat que es promourà una campanya pedagògica per utilitzar més aquestes vies alternatives que s'ubiquen al voltant del centre.

Pel que fa a Rambla de Ribatallada, les modificacions es faran enrere i es restabliran els dos carrils de circulació de vehicles mantenint el carril bici existent, que connecta Pla del Vinyet i Trade Center. També s'han creat noves places de càrrega i descàrrega a la mateixa via i al carrer Francesc Moragas per donar resposta a les demandes del comerç local de la zona.

El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha manifestat aquest matí: "L'Anella Verda és una part de tot un conjunt d'accions que volen promoure la mobilitat sostenible connectant el centre de la ciutat amb tots els seus barris i districtes. Tenim clar que calen accions valentes per cercar la mobilitat del futur que volem per a Sant Cugat i per als seus ciutadans.
Una decisió que s'ha pres amb la voluntat de donar resposta a una demanda "històrica i majoritària" del veïnat que ajudarà a aplicar un canvi de paradigma pel que fa a la mobilitat del municipi apostant per "invertir la piràmide" actual del vehicle privat i prioritzant el pas de vianants i bicicletes. Una mesura que també es pren en el marc d'impulsar una mobilitat més sostenible a favor de la lluita contra el canvi climàtic.
Així doncs, es continuarà amb la dinàmica d'eixamplar les voreres i instal·lar carrils bicis al nucli urbà que pretèn a arribar a crear una "teranyina" amb tots els barris de Sant Cugat, amb un pressupost reservat de 400.000 euros. El govern ha tingut en compte l'augment de trànsit de bicicletes respecte a l'any passat; registrant un 15% (23.179 bicis) més a la Rambla del Celler i un 45% (18.745 bicis) al camí de Can Ganxet en comparació al mes de juny de 2019.
Durant aquests dies, el govern ha fet una sèrie d'enquestes a conductors que circulaven per Francesc Moragas i Rambla del Celler sobre si tenien "alternatives" en comptes de passar pel centre. La resposta obtinguda va ser un 81% a sí. Davant d'aquests resultats, l'alcaldessa Mireia Ingla ha explicat que es promourà una campanya pedagògica per utilitzar més aquestes vies alternatives que s'ubiquen al voltant del centre.

Així és l'anella verda de mobilitat de Sant Cugat. Foto: Aj. Sant Cugat
Pel que fa a Rambla de Ribatallada, les modificacions es faran enrere i es restabliran els dos carrils de circulació de vehicles mantenint el carril bici existent, que connecta Pla del Vinyet i Trade Center. També s'han creat noves places de càrrega i descàrrega a la mateixa via i al carrer Francesc Moragas per donar resposta a les demandes del comerç local de la zona.

L'Anella Verda a la Rambla de Ribatallada Foto: Sergi Baixas
El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha manifestat aquest matí: "L'Anella Verda és una part de tot un conjunt d'accions que volen promoure la mobilitat sostenible connectant el centre de la ciutat amb tots els seus barris i districtes. Tenim clar que calen accions valentes per cercar la mobilitat del futur que volem per a Sant Cugat i per als seus ciutadans.