24
de juliol
del
2020
Actualitzat
a les
18:56h
La nova anella de mobilitat verda estrenada durant el confinament, ha vingut per quedar-se. El govern de Sant Cugat consolida l'aposta per aquest projecte que havia entrat en funcionament com a prova pilot i impulsarà nous trams per connectar-la amb altres barris de la ciutat.
Una decisió que s'ha pres amb la voluntat de donar resposta a una demanda "històrica i majoritària" del veïnat que ajudarà a aplicar un canvi de paradigma pel que fa a la mobilitat del municipi apostant per "invertir la piràmide" actual del vehicle privat i prioritzant el pas de vianants i bicicletes. Una mesura que també es pren en el marc d'impulsar una mobilitat més sostenible a favor de la lluita contra el canvi climàtic.
Així doncs, es continuarà amb la dinàmica d'eixamplar les voreres i instal·lar carrils bicis al nucli urbà que pretèn a arribar a crear una "teranyina" amb tots els barris de Sant Cugat, amb un pressupost reservat de 400.000 euros. El govern ha tingut en compte l'augment de trànsit de bicicletes respecte a l'any passat; registrant un 15% (23.179 bicis) més a la Rambla del Celler i un 45% (18.745 bicis) al camí de Can Ganxet en comparació al mes de juny de 2019.
Durant aquests dies, el govern ha fet una sèrie d'enquestes a conductors que circulaven per Francesc Moragas i Rambla del Celler sobre si tenien "alternatives" en comptes de passar pel centre. La resposta obtinguda va ser un 81% a sí. Davant d'aquests resultats, l'alcaldessa Mireia Ingla ha explicat que es promourà una campanya pedagògica per utilitzar més aquestes vies alternatives que s'ubiquen al voltant del centre.
![](https://naciodigital.cat/uploads/static/naciodigital/migration/redaccio/arxius/imatges/202005/1200_1590074328anella_verda_1.jpg)
Pel que fa a Rambla de Ribatallada, les modificacions es faran enrere i es restabliran els dos carrils de circulació de vehicles mantenint el carril bici existent, que connecta Pla del Vinyet i Trade Center. També s'han creat noves places de càrrega i descàrrega a la mateixa via i al carrer Francesc Moragas per donar resposta a les demandes del comerç local de la zona.
![](https://naciodigital.cat/uploads/static/naciodigital/migration/redaccio/arxius/imatges/202005/1200_1590141277WhatsApp_Image_2020-05-22_at_09.38.24.jpg)
El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha manifestat aquest matí: "L'Anella Verda és una part de tot un conjunt d'accions que volen promoure la mobilitat sostenible connectant el centre de la ciutat amb tots els seus barris i districtes. Tenim clar que calen accions valentes per cercar la mobilitat del futur que volem per a Sant Cugat i per als seus ciutadans.
Una decisió que s'ha pres amb la voluntat de donar resposta a una demanda "històrica i majoritària" del veïnat que ajudarà a aplicar un canvi de paradigma pel que fa a la mobilitat del municipi apostant per "invertir la piràmide" actual del vehicle privat i prioritzant el pas de vianants i bicicletes. Una mesura que també es pren en el marc d'impulsar una mobilitat més sostenible a favor de la lluita contra el canvi climàtic.
Així doncs, es continuarà amb la dinàmica d'eixamplar les voreres i instal·lar carrils bicis al nucli urbà que pretèn a arribar a crear una "teranyina" amb tots els barris de Sant Cugat, amb un pressupost reservat de 400.000 euros. El govern ha tingut en compte l'augment de trànsit de bicicletes respecte a l'any passat; registrant un 15% (23.179 bicis) més a la Rambla del Celler i un 45% (18.745 bicis) al camí de Can Ganxet en comparació al mes de juny de 2019.
Durant aquests dies, el govern ha fet una sèrie d'enquestes a conductors que circulaven per Francesc Moragas i Rambla del Celler sobre si tenien "alternatives" en comptes de passar pel centre. La resposta obtinguda va ser un 81% a sí. Davant d'aquests resultats, l'alcaldessa Mireia Ingla ha explicat que es promourà una campanya pedagògica per utilitzar més aquestes vies alternatives que s'ubiquen al voltant del centre.
![](https://naciodigital.cat/uploads/static/naciodigital/migration/redaccio/arxius/imatges/202005/1200_1590074328anella_verda_1.jpg)
Així és l'anella verda de mobilitat de Sant Cugat. Foto: Aj. Sant Cugat
Pel que fa a Rambla de Ribatallada, les modificacions es faran enrere i es restabliran els dos carrils de circulació de vehicles mantenint el carril bici existent, que connecta Pla del Vinyet i Trade Center. També s'han creat noves places de càrrega i descàrrega a la mateixa via i al carrer Francesc Moragas per donar resposta a les demandes del comerç local de la zona.
![](https://naciodigital.cat/uploads/static/naciodigital/migration/redaccio/arxius/imatges/202005/1200_1590141277WhatsApp_Image_2020-05-22_at_09.38.24.jpg)
L'Anella Verda a la Rambla de Ribatallada Foto: Sergi Baixas
El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha manifestat aquest matí: "L'Anella Verda és una part de tot un conjunt d'accions que volen promoure la mobilitat sostenible connectant el centre de la ciutat amb tots els seus barris i districtes. Tenim clar que calen accions valentes per cercar la mobilitat del futur que volem per a Sant Cugat i per als seus ciutadans.