[noticia]593[/noticia]
Des de l'1 d'agost fins a finals de mes, per entrar a l'estació caldrà utilitzar el punt d'accés del vestíbul Bergara. L'ascensor del vestíbul Pelai-Bergara, serà l'únic que romandrà obert durant tot el període de les obres. Les andanes de les vies 1 i 2 també estaran fora de servei; malgrat que la resta de vies assumiran el 100% de les circulacions. Tots aquests treballs s'han programat a l'estiu per produir la mínima afectació a barris i veïns.
L'actuació permetrà acollir un augment de combois que aconseguirà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) i Sabadell (S2) cada cinc minuts, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7). Plaça Catalunya és la principal estació de la línia, amb 13 milions de validacions anuals.
L'objectiu de les obres és reconfigurar l'interior de l'estació per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte també inclou l'allargament de les vies i de les andanes així com l'ampliació del vestíbul, que creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Una nova configuració destinada a optimitzar la capacitat i funcionalitat de l'estació que obligarà a realitzar diversos canvis a l'espai com ara desplaçar la barrera tarifaria i les màquines de venda dels bitllets, la substitució dels ascensors i la instal·lació de noves escales fixes i mecàniques. Les obres estan previstes que acabin abans de l'estiu de 2021 i tenen un pressupost de 4,1 milions d'euros.
Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.
Una nova configuració destinada a optimitzar la capacitat i funcionalitat de l'estació que obligarà a realitzar diversos canvis a l'espai com ara desplaçar la barrera tarifaria i les màquines de venda dels bitllets, la substitució dels ascensors i la instal·lació de noves escales fixes i mecàniques. Les obres estan previstes que acabin abans de l'estiu de 2021 i tenen un pressupost de 4,1 milions d'euros.
Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.