Un restaurant de Sant Cugat, en el punt de mira per una presumpta intoxicació alimentària

El Yokoso ha estat sotmès a les inspeccions pertinents del Departament de Salut Pública i podrà reobrir aquest divendres

  • Àngels Chacón, amb els diputats del PDECat a Madrid. -
Publicat el 11 d’agost de 2023 a les 17:41
Actualitzat el 11 d’agost de 2023 a les 17:43

L'Ajuntament de Sant Cugat ha lamentat el cas d'intoxicació alimentària que han patit diversos clients en el restaurant de menjar asiàtic Yokoso. I és que tal com va avançar CugatMèdia, l'Agència de Salut Pública de la Generalitat Catalunya va haver d'activar a principis de setmana el protocol pertinent d'actuació arran de les evidències d'un possible un brot de salmonel·la. En aquest sentit, són diverses les últimes ressenyes al restaurant que descriuen haver-se vist afectats per greus episodis de descomposició intestinal amb diarrees, vòmits i quadres de febre. I tal com consta a la Unitat de Vigilància Epidemiològica dels Vallesos, inclús dues persones han hagut de ser ingressades durant les darreres hores a l'Hospital General i al QuirónSalud a causa de l'incident; tot i que ja evolucionen favorablement.

Davant d'aquests fets, i després de realitzar-se una inspecció sanitària aquest passat dimecres, el local de la plaça Doctor Galtés va ser clausurat en detectar-se deficiències d'instal·lacions i d'higiene que haurien contribuït a la contaminació encreuada d'aliments i a les quals caldria posar remei abans de poder tornar a obrir.

Ara bé, segons ha informat l'Ajuntament, les últimes diligències efectuades a l'establiment han sortit positives en corregir-se aquestes deficiències i el restaurant podrà reobrir aquesta mateixa nit de divendres. "Des de l’Ajuntament lamentem aquest cas d’intoxicació alimentària en un local de restauració de la ciutat i ens hem posat des del primer moment a disposició de l’ASPC, que és qui té les competències, per col·laborar en tot el que sigui necessari. Hem estat també en contacte amb els familiars de les persones ingressades per conèixer l’estat de salut i la seva evolució", ha relatat la regidora de Salut, Núria Fernández.