La portaveu del grup municipal de Cs a la Paeria, Maria Burrel, ha traslladat a la fiscalia de Lleida suposades irregularitats en els comptes bancaris que gestionaven els dos regidors expulsats del partit i que ara són no adscrits, Ángeles Ribes i Jose Maria Córdoba. Burrel explica que després de "recuperar" el grup municipal el març de l'any passat, va detectar que Ribes i Córdoba haurien pogut destinar més de 4.000 euros per a despeses particulars. Segons la regidora de Cs, fiscalia hauria obert una investigació davant un possible delicte de malversació i administració deslleial de fons públics.
En un comunicat de premsa, Burrel ha destacat que el "destí natural" de les subvencions o assignacions que reben els grups polítics és facilitar el funcionament del grup polític en qüestió, en la seva activitat corporativa municipal, per la qual cosa, destinar aquests recursos públics a altres fins, "seria il·legal". En aquest sentit, apunta que els exregidors de Cs van ser apoderats dels comptes bancaris del partit fins a l'octubre de 2021 i per això creu que podrien haver destinat fons públics per a pagaments o transferències alienes al funcionament del grup municipal.
Després de fer comprovacions amb l'entitat bancària, Burrel tem que s'hagin disposat més de 4.000 euros dels fons públics per despeses particulars de Ribes i Córdoba. Ara la regidors de Cs confia que la investigació que hauria iniciat fiscalia segueixi el seu curs i s'arribi al fons d'aquest assumpte perquè resultaria "particularment greu" que càrrecs públics haguessin fet servir diners públics per a despeses personals.
Acusen dos exregidors de Ciutadans de Lleida de quedar-se diners de subvencions públiques
Ãngeles Ribes i José Maria Córdoba haurien desviat ajudes a despeses particulars, segons informa el partit
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de maig de 2022 a les 17:20
Et pot interessar
-
Societat
Mor una persona en un incendi en un habitatge a l’Hospitalet de Llobregat
-
Societat
El xandall Nike amb què Maduro va ser capturat es converteix en un èxit de vendes als Estats Units
-
Societat
Interrompuda la circulació a l'R4 entre Fabra i Puig a Barcelona i Montcada per una avaria en la senyalització
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 7 de gener: es mantenen les alertes per fred i neu
-
Societat
Mor un home sense llar en un pàrquing a Badalona durant l'onada de fred
-
Societat
La grip es manté per sobre del nivell moderat de transmissió després de Nadal
