La portaveu del grup municipal de Cs a la Paeria, Maria Burrel, ha traslladat a la fiscalia de Lleida suposades irregularitats en els comptes bancaris que gestionaven els dos regidors expulsats del partit i que ara són no adscrits, Ángeles Ribes i Jose Maria Córdoba. Burrel explica que després de "recuperar" el grup municipal el març de l'any passat, va detectar que Ribes i Córdoba haurien pogut destinar més de 4.000 euros per a despeses particulars. Segons la regidora de Cs, fiscalia hauria obert una investigació davant un possible delicte de malversació i administració deslleial de fons públics.
En un comunicat de premsa, Burrel ha destacat que el "destí natural" de les subvencions o assignacions que reben els grups polítics és facilitar el funcionament del grup polític en qüestió, en la seva activitat corporativa municipal, per la qual cosa, destinar aquests recursos públics a altres fins, "seria il·legal". En aquest sentit, apunta que els exregidors de Cs van ser apoderats dels comptes bancaris del partit fins a l'octubre de 2021 i per això creu que podrien haver destinat fons públics per a pagaments o transferències alienes al funcionament del grup municipal.
Després de fer comprovacions amb l'entitat bancària, Burrel tem que s'hagin disposat més de 4.000 euros dels fons públics per despeses particulars de Ribes i Córdoba. Ara la regidors de Cs confia que la investigació que hauria iniciat fiscalia segueixi el seu curs i s'arribi al fons d'aquest assumpte perquè resultaria "particularment greu" que càrrecs públics haguessin fet servir diners públics per a despeses personals.
Acusen dos exregidors de Ciutadans de Lleida de quedar-se diners de subvencions públiques
Ãngeles Ribes i José Maria Córdoba haurien desviat ajudes a despeses particulars, segons informa el partit
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de maig de 2022 a
les 17:20
Et pot interessar
-
Societat
Vaga a les benzineres de tot l'Estat durant dos dies del pont de maig
-
Societat
27 discoteques catalanes competeixen per ser les millors del món
-
Societat
El primer document de la CIA dedicat a Catalunya és del 1947
-
Societat
Detenen a Santa Coloma de Gramenet un professor de primària amb més de 100.000 arxius pedòfils
-
Societat
Les teràpies CAR, un avenç científic en la lluita contra l'Alzheimer i el Parkinson
-
Societat
Un comissari de la UE beneeix «actuar» en el mercat dels pisos turístics: «Són un problema enorme»
