[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dzYP01CPC6E[/youtube]
És el viatge que tots els que tenen pànic a volar desitjarien. Evidentment, hi ha enlairament i aterratge, però en total el vol dura uns 80 segons. Es tracta de la ruta entre Westray i Papa Westray, dues illes de l'arxipèlag de les Òrcades, al nord d'Escòcia.
Aquest vol comercial uneix dos minúsculs aeroports entre les dues illes, de 600 i 70 habitants respectivament, separats per escassos 2,7 quilòmetres. El trajecte està cobert per un avió amb capacitat per a vuit passatgers, i forma part de la companyia Loganair, que ja porta 50 anys oferint el servei.
Les alternatives són un ferri que tarda quaranta minuts, pel que molta gent que es desplaça entre les dues illes per treballar opta per volar. Una altra opció seria construir un pont de gairebé tres quilòmetres, però suposaria una despesa inassumible pel baix nivell de trànsit que hi hauria.
L'equip de treballadors de l'aeroport consisteix en dos controladors aeris i quatre bombers. Colin McAllister, pilot principal de la ruta, va assegurar en una entrevista a Youtube que l'avió només s'enlaira fins a 90 metres d'altura i arriba a una velocitat de 240 quilòmetres per hora. "Té l'aerodinàmica d'un maó, però és perfecte pel que fem a les illes", explica. Segons McAllister, "el vol s'utilitza com a servei d'autobús".
Així és el vol comercial més curt del món: menys d'un minut i mig
El trajecte uneix dues illes escoceses separades per menys de tres quilòmetres

- L'avió, enlairant-se | Youtube -
- | Youtube
ARA A PORTADA
Publicat el 15 d’octubre de 2022 a les 16:50
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 25 d'agost: núvols a tot el país i pluges
-
Societat Alerta per una ciberestafa en què simulen que Lidl t'ofereix un premi
-
Societat Mor una dona per les ferides de l'hèlix d'un vaixell a Xàbia
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17