El xef i propietari del restaurant Bo.Tic de Corçà (Baix Empordà), Albert Sastregener, ha guanyat el Premi Nacional de Gastronomia d'aquest 2022. Es tracta de la vintena edició d'aquests guardons que s'han entregat aquest dimecres a la nit en un sopar al Mas Marroch de Vilablareix (Gironès).
A part de Sastregener, aquest 2022 també han reconegut la xef del restaurant el Ventador de Barruera (Alta Ribagorça) amb el Premi Revelació. Joan Junyent, del restaurant Windsor de Barcelona, ha estat distingit amb el Premi Cap de Sala d'enguany. L'Acadèmia Catalana de Gastronomia també ha premiat a la directora de cinema Carla Simón per la seva última pel·lícula Alcarràs i la importància dels cultius i de la gent que hi treballa.
L'Acadèmia Catalana de la Gastronomia ha entregat aquest dimecres a la nit els Premis Nacionals de Gastronomia d'aquest 2022. Ho ha fet en una gala que s'ha desenvolupat al llarg d'un sopar al Mas Marroch de Vilablareix (Gironès). Aquest any, l'acadèmia ha celebrat la XXa edició d'aquests guardons dos anys després que la pandèmia obligués a cancel·lar el sopar de gala. I el retorn ha estat més especial que mai perquè ha anat a càrrec dels germans Roca en un àpat a l'espai que destinen els gironins als esdeveniments.
L'Acadèmia Catalana de Gastronomia ha volgut donar el Premi Especial d'aquest any a la directora Carla Simón. L'acadèmia gastronòmica ha guardonat la també guanyadora de l'Ós d'Or del Festival de Berlín per la pel·lícula Alcarràs. Els membres de l'acadèmia han remarcat que amb aquesta pel·lícula, Simón marca l'equilibri entre els cultius alimentaris i les famílies que se'n cuiden.
Albert Sastregener del restaurant Bo.Tic de Corçà s'emporta el Premi Nacional de Gastronomia 2022
La xef del Ventador, Elisabet Farrero, guanya el Premi Revelació i Joan Junyent del Windsor, el Premi Cap de Sala

- Els premiats de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia amb el seu director -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de juny de 2022 a les 19:12
Et pot interessar
-
Societat L'extreballador d'un saló de jocs entra a robar d'incògnit... i l'enxampen per canviar els codis pel seu aniversari
-
Societat Un model de disciplina positiva a casa i a l’escola afavoreix el benestar emocional dels adolescents
-
Societat El temps d'aquest divendres 10 d'octubre: núvols arreu i quatre comarques en alerta de pluja
-
Societat Compra totes les entrades d'un espectacle de màgia en català... i demana que es faci en castellà
-
Societat Una de les plataformes de viatges més importants del món es passa al català
-
Societat Entre 5.000 i 6.000 feines perdudes: el cost de l'opa del BBVA al Sabadell, segons la Intersindical