Un equip d'investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha alertat de l'arribada de l'abella gegant resina, la Megachile sculpturalis, procedent del Japó i de la Xina. És una espècie solitària i d'una grandària de 2,5 centímetres, que ataca quan se sent amenaçada -com la majoria de les abelles- i construeix el niu en forats que troba en troncs, fustes, resines, argila i totxos.
La investigació, publicada en el Butlletí de la Institució Catalana d'Història Natural, ha localitzat l'espècie d'abella en dues cases a Sant Celoni i a la Garriga, a més d'un altre exemplar a Olot. Es tracta de la primera espècie exòtica, afirmen, que arriba a Europa.
Els experts han estimat que va arribar a Europa l'any passat mitjançant el comerç de fusta. Han previst que continuï la seva expansió per tot Catalunya i bona part de la península Ibèrica, per això, han recomanat per evitar-ho tenir plantes exòtiques ornamentals en jardins i parcs, com ho ha fet l'acàcia al Japó.
Alerta per l'arribada d'una abella gegant a Catalunya procedent de l'Àsia
Societat
Un equip d'experts de la Universitat Autònoma de Barcelona preveu que s'expandirà per tot el territori català i aconsellen no tenir plantes exòtiques
ARA A PORTADA
-
Política ERC pressiona pel finançament mentre Sánchez busca el desllorigador de Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
Publicat el
19 d’octubre de 2018 a
les 15:05
Et pot interessar
-
Societat
El cuiner Ferran Adrià i la directora del Sincrotró ALBA Caterina Biscari, Medalles d'Or de la Generalitat
-
Societat
Un pèrit extern revisarà els edificis afectats del Putxet per determinar les indemnitzacions
-
Societat
Retards de 15 minuts a l’R1 per una incidència entre el Clot i Badalona
-
Societat
Cinc anys sense peatges: menys accidents i més trànsit a l'AP-7
-
Societat
Extingit l’incendi forestal de Collserola que ha cremat més de 50 hectàrees
-
Societat
Una alt càrrec de l'Ajuntament de Barcelona, nova número dos de Niubó
