Una enquesta de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) entre clients de línies aèries ha situat la irlandesa Aer Lingus com la companyia amb el menor grau de satisfacció. L'acompanyen altres operadores com Wizzair, Ryanair o Vueling. En l'altra cara de la moneda estan Luxair, Emirates, Qatar Airways i Binter Canarias, que lideren la classificació.
[noticiadiari]2/254666[/noticiadiari]
Entre els problemes més habituals hi destaquen la puntualitat, el preu, el menjar o la gestió de l'equipatge. Des de l'OCU afegeixen que el problema més usual són els retards a l'arribada, que van afectar un 19% dels entrevistats i el segon, la cancel·lació del vol. Tanmateix, l'entitat denuncia que més de la meitat de les reclamacions dels passatgers no van arribar a prosperar i van perdre la possible indemnització.
"Després de les severes restriccions de mobilitat el 2020 i les mesures de prevenció de contagis el 2021, l'any passat va suposar la tornada a una certa normalitat. Tot i això, no totes les companyies aèries han tornat amb la mateixa qualitat del servei", ha explicat l'OCU en un comunicat. La seva enquesta recull l'experiència de 19.746 passatgers d'11 països i 37 aerolínies.
[noticiadiari]2/254766[/noticiadiari]
Des de l'entitat de consumidors recorden que la indemnització per pèrdua d'equipatge pot assolir els 1.414 euros, mentre que per un retard l'import pot pujar a 600 euros, igual que per la cancel·lació del vol o la denegació d'embarcament. Tot i això, reconeixen que gran part dels incompliments no són denunciats entre els viatgers. És el cas, per exemple, dels afectats pels retards: només reclama un 20%.
[plantillavirals]
Aquestes són les pitjors aerolínies amb què pots volar, segons l'OCU
Una enquesta de l'organització de consumidors analitza l'experiència de prop de 20.000 passatgers d'11 països i 37 línies aèries diferents
- Els reemborsaments dels bitllets es faran en set dies. -
- Pixabay
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juny de 2023 a
les 20:20
Et pot interessar
-
Societat
El Mobile torna a esverar la mobilitat: avisos de noves trampes i amenaces de «bloqueig»
-
Societat
El Mobile, l'argument estrella del sector dels pisos turístics per evitar la desaparició: hi ha alternatives?
-
Societat
Almenys un ferit greu en un incendi en un bloc de pisos de Viladecans
-
Societat
Barcelona estrena unes lletres per fer-se fotos amb les millors vistes de la ciutat
-
Societat
Reobre el trànsit en sentit muntanya del túnel de la Rovira aquest dilluns
-
Societat
El moviment per l'habitatge clama contra la caiguda de la moratòria dels desnonaments
